Felső-Mátrai Zakupszky László Általános Iskola És Óvoda

Az iskolai írásbeli beszámoltatások formái

Az iskolai írásbeli beszámoltatások formái, rendje, korlátai, a tanulók tudásának értékelésében betöltött szerepe, súlya.

 

Az írásbeli beszámoltatás szerepe:

  • A tanulók tudásának, önálló feladatmegoldásának mérése

  • Következtetés a tanítás – tanulás hatékonyságára,

  • Hiányosságok feltárása – felzárkóztatás, támogatás megszervezése

  • Típushibák feltárása, a tapasztaltak felhasználása a tanulási folyamatban

Az írásbeli beszámoltatások eredménye nem lehet a tanuló félévi és év végi minősítésének (osztályzatának) egyedüli meghatározója, lehetőséget kell adunk a szóbeli feleletre is, és minősítéskor figyelembe vesszük a tanuló egész éves munkáját.

  • Értékeléskor a pozitív motiváció, a képességek megerősítése a fő cél.

 

Formái:

Tartalma:

Megíratás módja, rendje, korlátai, súlya:

Év eleji felmérés

Aktuális tudásszint felmérése,

a továbbhaladáshoz szükséges tudásszint ellenőrzése

Ha nem előzi meg ismétlés, akkor csak a tájékozódást szolgálja. Ilyenkor nem osztályozzuk.

Rövid írásbeli számonkérés

Egy adott témában való tájékozottságot, az órára való felkészülést ellenőrzi

15-25 perces,

bármikor megíratható, súlya a szóbeli felelettel egyenértékű.

Témazáró dolgozat

A tananyag egy nagyobb témakörének alkalmazás képes tudását méri

Terjedelme 45 perc, esetenként 2*45 perc.

Egy napon legfeljebb két témazáró dolgozat íratható és összefoglalásnak kell megelőznie. A megíratás időpontját, témaköreit a diákokkal előre tudatni kell.

A félévi és év végi osztályzatoknál meghatározó súllyal szerepel, de szóbeli feleletekkel ki kell egészíteni.

Év végi felmérés

A tanév tananyagának alapkövetelményeit méri

Több órás ismétlésnek kell megelőznie, előre be kell jelenteni.

Súly a témazáró dolgozattal egyenértékű.