Felső-mátrai Zakupszky László Általános Iskola és Óvoda
2021/2022. NEVELÉSI ÉV MUNKATERVE
Az intézmény OM azonosítója:
031546 |
Tagintézmény-vezető:
Ph. ………………………………………………… Bánáti Tiborné |
Legitimációs eljárás |
|
Nevelőtestületi elfogadás határozatszáma:
………………………………………………
Nevelőtestület nevében
……………………………………………… Szabó Attiláné |
Szülői szervezet nevében véleményezte:
………………………………………..…….
Fenntartó nevében:
…………………………………..………….. |
A dokumentum jellege: Nyilvános Megtalálható az óvoda honlapján: https://www.zakupszky.hu Érvényessége: 2021.09.01.-2022.08.31. |
|
Iktató szám: |
A munkaterv jogszabályi háttere |
- évi CXC. törvény a Nemzeti köznevelésről és módosításai
- A évi CXC. törvény végrehajtási rendeletei:
- 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról
- 229/2012. VIII.28.) Korm. Rendelet a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról
- A Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelve (A 2020-as NAT-hoz illeszkedő tartalmi szabályzó)
- 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról
- 277/1997. (XII. 22.) Korm. rendelet a pedagógus-továbbképzésről, a pedagógus-szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben részt vevők juttatásairól és kedvezményeiről
- évi XXXI. törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról – Kiegészítés az 35/2014 (IV.30) EMMI rendelet
- évi CCXXIII. törvény egyes szociális, gyermekvédelmi, családtámogatási tárgyú és egyéb kapcsolódó törvények módosításáról
- 20/2021. (VI.8.) EMMI rendelete a 2021/2022. tanév rendjéről
- 48/2012. (XII. 12.) EMMI rendelet a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokról, a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat ellátó intézményekről és a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokban való közreműködés feltételeiről
- Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez Óvodai nevelés. (Kiegészítő útmutató az Oktatási Hivatal által kidolgozott Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez felhasználói dokumentáció értelmezéséhez. Óvodai nevelés (hatodik, javított kiadás)
- Önértékelési kézikönyv óvodák számára /negyedik, javított kiadás/
- Országos tanfelügyelet. Kézikönyv óvodák számára /ötödik javított kiadás/
- Az intézmény alapdokumentumai, szabályzatai: Alapító okirat, SZMSZ, Házirend, Pedagógiai Program, Továbbképzési és az önértékelési program, valamint a nevelőtestületi határozatok
A nevelési év rendje |
Nevelési év |
2021. szeptember 1-től 2022. augusztus 31-ig Az óvoda nyitva tartása hétfőtől péntekig 7.30 órától -16.00 óráig. |
Szervezett nevelési időszak |
szeptember 01-től június 4-ig. |
Nyári időszak |
június 06-től augusztus 31-ig. |
Szünetek |
Az iskolai szünetekhez alkalmazkodva a fenntartó rendelkezése alapján. Az óvodai élet zavartalan működését biztosítva, de az ésszerűség és takarékosság jegyében felmérjük a várható létszámot. Amennyiben a gyerekek létszáma indokolja, élünk az ügyelet biztosításával. Nyári zárás várható ideje: 2022. július 18-tól augusztus 31-ig. Ekkor történik az éves felújítás, karbantartás, nagytakarítás. Ennek az időpontjáról legkésőbb február 15-ig, hirdetmény formájában (faliújság, szülői értekezlet) tájékoztatjuk a szülőket. |
Nevelés nélküli munkanapok rendje: |
A törvényi előírásoknak megfelelően intézményünk nevelési évente 5 munkanap erejéig nevelés nélküli munkanapokat szervezhet. Ezeken a napokon az arra igényt tartók számára ügyeleti ellátást biztosítunk. Az ilyen napokat a nevelőtestület szakmai továbbképzése, valamint az intézmény működésével kapcsolatos tervezési és értékelési feladatok ellátására használjuk fel. Az időpontokról a szülők, legkésőbb 7 nappal előbb értesítést kapnak.
|
Új gyermekek beíratása * |
A Fenntartó által meghatározott időben, általában május első hete, illetve folyamatosan jelentkezés alapján |
Új gyermekek befogadásának ideje |
2021. szeptember 1-től folyamatosan |
*Az új gyermekek felvételéről 30 napon belül írásban értesítjük a szülőket. Elutasítás, átirányítás esetén a szülőnek a Köznevelési Törvény értelmében fellebbezési joga van, az értesítéstől számított 15 napon belül.
Iskolai szünetek:
őszi szünet
|
2021. október 25-től – 2021. november 02-ig A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2021. október 22. péntek a szünet utáni első tanítási nap: 2021. november 02. kedd |
téli szünet
|
2021. december 22-től 2022. január 02-ig A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2021. december 21. kedd a szünet utáni első tanítási nap: 2022. január 03. hétfő |
tavaszi szünet
|
2022. április 14-től 2022. április 19-ig A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2022. április 13. szerda a szünet utáni első tanítási nap: 2022. április 20. szerda |
A jogszabály által országosan egységesen elrendelt munkanap-áthelyezés:
- december 11. szombat munkanap, december 24. csütörtök ledolgozása (az óvodát nem érinti, az óvoda ezen a napon zárva tart).
A beíratással kapcsolatos feladatok:
- Óvodai jelentkezési lapok kitöltetése a szülővel.
- A szükséges dokumentumok másolása.
- Fenntartó tájékoztatása a beiratkozott és a felvett gyerekekről.
- A felvételi, illetve az elutasító határozatok elkészítése.
Iskolai beíratás rendje:
Az Nkt. 50. § (7) bekezdése alapján az iskola első évfolyamára a tanköteles tanulókat 2022. április 21-22-én kell beíratni.
Iskolai beiratkozással kapcsolatos feladatok:
- A tanköteles gyermekek szüleinek tájékoztatása a tankötelezettség alóli felmentés lehetőségéről illetve az OH tájékoztatójának továbbítása online formában is.
- Tanköteles gyerekek lejelentése a Fenntartónak.
- A szülők tájékoztatása a beiratkozás időpontjáról.
1. Pedagógiai folyamatok |
1.1. Tervezés
Kiemelt céljaink
- A hatályos törvények, rendeletek betartásával az óvoda törvényes működésének biztosítása, a biztonságos óvoda megteremtése, a gyermeki-, szülői-, alkalmazotti jogok érvényesítése.
- A gyermekek nyugodt, élménygazdag, harmonikus fejlődésének elősegítése, a magasabb rendű érzelmek kibontakoztatása, az életkori és egyéni sajátosságok figyelembevételével.
- Sokoldalú képességfejlesztéssel a gyermeki személyiség egészére irányuló fejlődés biztosítása, elősegítése.
- A tanköteleskorú gyerekek iskolai életre való felkészítése az OH által kiadott irányelvek figyelembevételével.
- A Pedagógiai Program megvalósítása érdekében magas szintű minőségi munkavégzés.
- A partnerközpontúság és együttműködés.
A célokból és a stratégiai dokumentumokból adódó feladatok:
- Az óvoda szabályozódokumentumainak (PP, SZMSZ és mellékletei, Házirend) egységes értelmezése, jogszabályi elvárásokhoz való igazítása, gyakorlati megvalósítása.
- Törzskönyv kitöltése
- Az éves beszámoló összehangolása az éves munkatervben leírtakkal.
Pedagógiai programból adódó feladatok:
- A Pedagógiai Programban megfogalmazott célok eléréséhez való folyamatos közelítés, a nevelési feladatok (óvó-védő, szociális, személyiségfejlesztő) magas szintű megvalósítása.
- Mozgásfejlesztés
SZMSZ-ből adódó feladatok:
- A szabályzatban foglaltak gyakorlati megvalósítása
Házirendből adódó feladatok:
- A szabályzatban foglaltak betartatása a dolgozók és az óvodahasználók részéről
A pedagógusok tekintetében:
- A szervezet szakmai színvonalának további erősítése
- Csapatmunka erősítése
- Az óvodapedagógusok hospitálásának megszervezése intézményen belül és kívül
- A nevelési programban meghatározott célok megvalósításának értékeléséhez szükséges mutatók egységes kezelése.
- A nevelési programban megfogalmazottak megvalósítására, korszerű pedagógiai módszerek, programok megismerése, megvitatása, kipróbálása
- Az egyenletes munkamegosztásra való törekvés
A nevelőmunkát segítők tekintetében:
- A dajkák közötti egyenletes munkamegosztás biztosítása
- Új ismeretek képzéssel történő átadása-dajka-, óvodatitkári konferencia, HACCP előadás,
Továbbképzési tervből adódó feladatok:
- A folyamatos szakmai önképzés
Önértékelési programból adódó feladatok:
- Az önértékelési kézikönyvben leírtak alapján: a tanulás és tanítás, a változások, önmagam, mások és az intézmény stratégiai vezetése és operatív irányítása.
- Az intézményi önértékelés, a tanfelügyeleti ellenőrzés, illetve a pedagógus minősítés jogszabályoknak és a belső szabályzóknak megfelelő működtetése. Ezeken a területeken szükséges vezetői funkciók alkalmazása.
- Az intézmény hatékony működése érdekében a rendelkezésre álló források folyamatos számbavétele, illetve fejlesztése, a pályázati lehetőségek szélesebb körű feltérképezése, kiaknázása a forrásbővítés érdekében.
- A 2018-as intézményi tanfelügyeleti látogatást követő feladatok időarányos megvalósítása
- A 2018-as vezetői tanfelügyeleti látogatást követő feladatok időarányos megvalósítása
1.2. Megvalósítás
A 2020-2021-es nevelési év munkatervének értékéléséből adódó ez évi feladatok:
- A minőségelvű működés érdekében:
- Az óvoda Önértékelési Programjának szükség szerinti korrekciója.
- A vezetői és intézményi tanfelügyeletet követő intézkedési tervek időarányos megvalósítása
- Az intézmény szabályozó dokumentumainak szükség szerinti korrekciója
- Pontos adatkezelés, adatszolgáltatás
- A szervezet szakmai színvonalának erősítése érdekében:
- A pedagógiai munka írásos dokumentumainak (éves tervek, csoportnapló, egyéni fejlesztési tervek, fejlődési napló) napra kész vezetése, megfeleltetése a pedagógus kompetenciákkal.
- A csoport nevelő, tervező, gyakorlati munkájának folyamatos nyomon követése, értékelése, elemzése.
- Tehetséggondozás, felzárkóztatás tudatosabb tervezése, megvalósítása.
- A továbbképzéseken szerzett kompetenciák, valamint a saját „jó gyakorlatok” megosztása.
- A pedagógusok szakmai fejlődésének támogatása belső és külső továbbképzések által.
- Informatikai kompetenciák fejlesztése belső tapasztalatátadás, segítségnyújtás keretében
- Az intézményi szervezeti kultúra erősítése és fenntartása (minőségi munkavégzés, kiegyensúlyozott munkatársi kapcsolatok)
- A hatékony munkavégzés feltételeinek megteremtése, a feladatok egyenlő felosztása
- Az online oktatási forma egységes elvének kidolgozása és alkalmazása (amennyiben szükséges)
- A családokkal való hatékony együttműködés érdekében:
- A család elsődleges szerepének hangsúlyozása
- A gyermekek egyéni képességeinek megfelelő nevelés és fejlesztés a családok széleskörű bevonásával. A szülők folyamatos tájékoztatása a gyermek fejlődéséről és javaslattétel a szükséges fejlesztési feladatokról.
- Szülői értekezleteken, egyéni beszélgetéseken a szülők segítése a mindennapi nevelésben, és az iskolai életre történő felkészítésben
- Az óvodai rendezvények színvonalas megvalósítása a családok részvételével
- Az online oktatás szükségessége, módja, szülői lehetőségek felmérése, szervezése, lebonyolítása, kölcsönös visszajelzések (amennyiben erre sor kerül az idei nevelési évben)
- Szülői szervezet hatékony működtetése
- Kiemelt szakmai feladat – Mozgásfejlesztés
A 2020-2021-es nevelési évben elkezdett kiemelt szakmai feladatunk folytatása. A mozgás a gyermek legtermészetesebb megnyilvánulási formája. A 3-6 éves korú gyermek mozgásfejlettsége képet ad általános fejlettségi szintjéről, a fejlődés tempójáról. Programunkban alapvető szerepe van a mozgásfejlődés folyamatos nyomon követésének, rögzítésének, az egyes funkciók fejlettségének elmaradása esetében felzárkóztatásnak.
Cél:
- Változatos mozgásfejlesztéssel, változatos eszköztárral, gyakorlatokkal, téri helyzetek felidézésével fejleszteni a vizuális memóriát,
- A testrészek, téri irányok, formák bemozgásával, megismerésével, megnevezésével bővíteni a térről való ismereteiket, fejleszteni térészlelésüket, gyarapítani szókincsüket
- A megnevezett, látott és elvégzett cselekvésekkel, mozgásokkal elősegíteni a különböző észlelési területek integrációját, keresztcsatornák, fogalomalkotás fejlesztése
- A későbbi tanulási képességeket meghatározó szenzomotoros képességek fejlesztése (testséma, finommozgás, térbeli, időbeli tájékozódás, tér-irány észlelés, egyensúlyérzék)
- Szabad játéktevékenységben minden gyermek megtalálja a fejlettségének, temperamentumának, érdeklődésének legmegfelelőbb mozgástevékenységet
- Gyermekjóga megismertetése és alkalmazása
Feladatok:
- A gyermekek természetes mozgáskedvének megőrzésével, játékba ágyazottan, változatos eszközökkel a mozgás megszerettetése
- Rendszeres, mindennapi átmozgatással, valamint heti egyszeri irányított mozgásfejlesztéssel az egészséges életvitel kialakítása
- A rendelkezésre álló eszközök (labdák, szalagok, trambulin, padok, babzsákok, akadálypályák, hullahopp karikák, guruló mozgásfejlesztők, bobo-car stb.) használatával mozgástapasztalatok bővítése
- Változatos gyakorlással – szükség esetén a rendelkezésre álló szakkönyvek használatával – mozgáskészségek alakítása
- Testi képességek, fizikai erőnlét fejlesztése (koordinációs, kondicionális)
- A mozgáson keresztül az értelmi struktúrák, a szociális képességek fejlesztése (éntudat, tolerancia, siker, kudarc stb.)
- Szabadtérben végezhető mozgásformák előtérbe helyezése
- Ovi Sí keretében a téli sportok megismertetése
- Gyermekjóga beépítése az irányított mozgásfejlesztésbe
1.3. Ellenőrzés
Az ellenőrzés és értékelés alapelvei az alábbiak:
- Az értékelés területei lefedik a működés valamennyi területét
- Kiemelt hangsúlyt helyezünk a szabályozó dokumentumokban foglaltak betartására
- Az ellenőrzés formai (megfelelőségi) és tartalmi (minősítő értékelési) feladatai az önértékelés módszereivel történnek
- A szakmai munka értékelésének alapjai az intézményi elvárásokra alapozott önértékelési (teljesítményértékelési) és a külső szakmai ellenőrzés és értékelés, valamint az általános pedagógiai elvárásokra alapozott – a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó – nyilvános szempontok alapján történik.
Ellenőrzés-értékelés területei
|
Érintettek |
Időpont |
Felelős |
Megjegyzés |
||||||
megfelelési ellenőrzés |
értékelés |
|||||||||
A működés törvényessége – Gazdálkodás |
||||||||||
Étkezési befizetések ellenőrzése |
óvodatitkár |
havonta |
óvodatitkár (önellenőrzés) |
|
|
|||||
Felvételi és mulasztási napló |
óvodapedagógusok |
havonta |
óvodapedagógusok |
Bánáti Tiborné |
|
|||||
Statisztikai adatok nyilvántartása |
óvodapedagógusok |
10.01. szükség szerint |
óvodapedagógusok |
Bánáti Tiborné |
|
|||||
KIR- adatbázis naprakészsége |
óvodavezető |
folyamatosan |
óvodavezető (önellenőrzés) |
Bánáti Tiborné |
|
|||||
A működés törvényessége – Tanügyigazgatás |
||||||||||
Törzskönyv |
óvodavezető |
09.01. |
Bánóvodavezető |
fenntartó |
|
|||||
Adatszolgáltatás a Fenntartónak a tanköteles gyerekekről |
óvodavezető |
01.15. |
óvodavezető (önellenőrzés) |
Bánáti Tiborné |
|
|||||
Felvételi, előjegyzési napló |
óvodavezető |
Lezárás: 08.31. Nyitás: 09.01. |
óvodavezető (önellenőrzés) |
Bánáti Tiborné |
|
|||||
Intézmény működését szabályozó dokumentumok – felülvizsgálat, elkészítés |
||||||||||
Pedagógiai program |
óvodapedagógusok óvodavezető |
2021. 10.31. |
Bánáti Tiborné |
Bánáti Tiborné |
Részt vesz az Önértékelési szakmai munkaközösség |
|||||
SZMSZ és Mellékletei |
||||||||||
Házirend |
||||||||||
Önértékelési Program |
||||||||||
Munka és tűzvédelmi szabályzat |
óvodavezető |
2021. 09.16. |
|
|||||||
HACCP |
dajkák |
|
||||||||
A működés feltételei – eszköz, felszerelés |
||||||||||
Helyi szintű leltározás |
óvodatitkár |
2022. 07.31. |
Bánáti Tiborné |
Bánáti Tiborné |
|
|||||
Tárgyi eszközök pótlása |
Intézményvezető |
2022. 08.31. |
Bánáti Tiborné |
Bánáti Tiborné |
|
|||||
Működés feltételei – fizikai környezet |
||||||||||
Bejárás: munkavédelmi szemle |
óvodavezető |
havonta |
Bánáti Tiborné |
Bánáti Tiborné |
|
|||||
Tűzvédelmi szemle |
óvodatitkár |
Negyedévente |
Bánáti Tiborné |
Bánáti Tiborné |
|
|||||
Tisztasági szemle |
dajkák |
havonta |
óvodavezető 1 fő dajka |
Bánáti Tiborné |
Szükség szerint azonnali visszacsatolás |
|||||
Személyi |
||||||||||
Személyi anyagok |
óvodatitkár |
folyamatos |
|
Bánáti Tiborné |
|
|||||
Egészségügyi könyvek |
óvoda dolgozói |
09.01. |
|
helyettes |
|
|||||
Munkaköri leírások |
minden dolgozó |
09.01. (szükség esetén) |
Bánáti Tiborné |
Bánáti Tiborné |
|
|||||
Nevelési folyamatok – fejlesztési tartalmak – alkalmazottak munkája |
||||||||||
Tervezési és értékelési dokumentumok |
óvodapedagógusok |
negyedévente |
óvodavezető |
Bánáti Tiborné |
|
|||||
Nevelési gyakorlat: – szülői értekezletek – befogadás-beszoktatás – foglalkozásvezetés tervezés – értékelés |
óvodapedagógusok |
Ütemterv szerint |
óvodavezető
|
Bánáti Tiborné |
|
|||||
Nevelőmunkát segítő alkalmazottak munkája |
nevelőmunkát segítő alkalmazottak |
Ütemterv szerint |
óvodavezető |
Bánáti Tiborné |
|
|||||
Gyermekvédelem |
óvodapedagógusok |
félévente |
|
Bánáti Tiborné |
|
|||||
Gyermekétkeztetés |
dajkák |
havonta |
óvodavezető |
Bánáti Tiborné |
|
|||||
Szülők igényeire alapozott szolgáltatások |
óvodapedagógusok |
félévente |
Bánáti Tiborné |
Bánáti Tiborné |
|
|||||
A szervezet működése |
||||||||||
Vezetés színvonala |
Intézményvezető óvodavezető |
Szóbeli értékelés vezetői értekezleteken |
Bánáti Tiborné |
Bánáti Tiborné |
|
|||||
Kapcsolatok: – fenntartóval – önkormányzattal – iskolával – védőnővel – Síparkkal – családsegítővel – szakszolgálatokkal – művelődési intézményekkel – körzeti megbízottal |
óvodavezető óvodapedagógus |
féléves, éves értékelés |
Bánáti Tiborné |
Bánáti Tiborné |
|
|||||
1.3.1. A vezetői ellenőrző tevékenység tematikája
|
Feladat |
Határidő |
Érintettek |
Dokumentum |
Ellenőrzésért felelős |
Módszer |
1. |
Beszoktatás-szocializáció, közösségi élet szokásainak, szabályainak alakítása |
2021.10.11. – 10.15. |
óvodapedagógusok |
Ellenőrzési lap |
Óvodavezető |
Megfigyelés |
2. |
Iskolára való felkészítés (felzárkóztatás, egyéni képességfejlesztés)
Mozgásfejlesztés
|
2021.11.08. – 11.12.
2022.01.10. – 01.04.
|
óvodapedagógusok
óvodapedagógusok
|
Ellenőrzési lap |
Óvodavezető |
Megfigyelés |
3. |
Nyílt nap |
2022.04.22. |
óvodapedagógusok óvodavezető |
Ellenőrzési lap |
Óvodavezető |
Megfigyelés |
4. |
Tanügy-igazgatási dokumentumok ellenőrzése: Csoportnaplók megnyitása, naprakészségének ellenőrzése |
2021.09.30. 2022.02.18. 2022.06.24. |
óvodapedagógusok |
Ellenőrzési lap |
Óvodavezető |
Dokumentum elemzés |
5. |
A napi gyakorlati munkára való felkészülés dokumentációjának ellenőrzése (negyedéves tervek, heti tervek, reflexiók) |
Negyedéves tervek: 2021. 09.15. 2021.12.10. 2022.02.25. Heti tervek: minden péntek Reflexiók: minden péntek |
óvodapedagógusok |
Szóbeli értékelés Éves értékelés |
Óvodavezető |
Dokumentum elemzés |
6. |
Tanügy-igazgatási dokumentumok ellenőrzése: Mulasztási naplók vezetése
|
Minden hónap utolsó napja |
óvodapedagógusok |
Ellenőrzési lap |
Óvodavezető |
Dokumentum elemzés |
7. |
~ Csoport pedagógusaival történő együttműködés, ~ napirend ismerete, ~ egészséges életmód szokás-szabályrendszerébe történő bekapcsolódás, ~ Környezet rendjének, tisztaságának higiénés betartása, ~ Gyermekkel, szülővel kapcsolattartás, ~ Az intézmény helyiségeinek tisztán tartása ~ Időszakonként és szükség szerint fertőtlenítések |
Folyamatos |
Dajkák |
Értékelő és minősítő lap |
Óvodavezető |
Megfigyelés |
8. |
~ Gyermekekkel történő kapcsolattartások, ~ Együttműködés a szakemberekkel ~ Gyermekek szabadidős tevékenységében történő aktív részvétel ~ Egészségügyi feladatokban történő segítésnyújtás ~ Foglakozásokon való részvétel, gyermek segítése a feladatok sikeres végrehajtásában ~ Étkeztetési, pihenési, öltözködési feladatokban való közreműködés |
Folyamatos |
Dajkák |
Értékelő és minősítő lap |
Óvodavezető |
Megfigyelés |
9. |
~ HACCP rendszer működtetése ~ ÁNTSZ előírások betartása ~ kéthetente nagytakarítás ~ havonta hűtő leeresztése |
Folyamatos |
Dajkák |
Értékelő és minősítő lap |
Óvodavezető |
Megfigyelés |
10. |
~ Udvar napi gondozása, locsolások, homokozó szellőztetése, hólapátolás, csúszásveszély elhárítása, lehullott falevelek összeszedése, növények gyomtalanítása, folyamatos fűnyírás |
Folyamatos |
Dajkák Önkormányzati dolgozók |
Értékelő és minősítő lap |
Óvodavezető |
Megfigyelés |
11. |
~ étkezési támogatások nyilvántartása, analitikus vezetése, ~ számlák ellenőrzése, időrendi lefűzése ~ gyermekek, és a dolgozók adatainak kezelése, adatszolgáltatás a fenntartó felé ~ gyermekcsoportok névsorának nyilvántartása táblázat formájában ~ leltári készletek folyamatos nyilvántartása, kiadott fogyóeszközök vezetése ~ statisztikai adatok előkészítése ~ pontos naprakész nyilvántartások vezetése ~ postázással kapcsolatos feladatok végrehajtása |
Folyamatos |
Óvodatitkár |
Értékelő és minősítő lap |
Óvodavezető |
Megfigyelés |
12. |
Szülői értekezletek |
Folyamatos |
Óvodapedagógusok |
Ellenőrzési lap |
Óvodavezető |
Megfigyelés |
14. |
Gyermekvédelem / HH-s, HHH-s gyerekek |
Folyamatos |
Óvodapedagógusok |
Feljegyzés |
Gyermekvédelmi felelős |
Megfigyelés |
15. |
Nyílt nap az új szülőknek |
2022.04.22. |
Óvodapedagógusok |
Jelenléti ív |
Óvodavezető |
Beszélgetés |
1.4. Mérések, értékelés
Cél: A törvényes működés mellett, a partnerek megelégedését szolgáló minőségi munkavégzés
|
Célhoz kapcsolódó feladatok |
Határidő |
Felelős |
Készítendő dokumentum |
Sikerkritérium |
Visszacsatolás (értékelés, nyilvánosságra hozatal) |
Ellenőrzés |
1. |
Dolgozók teljesítményértékelése és minősítése |
2022.05.20. |
Óvodavezető |
Minősítő lapok diagramok |
90%-t meghaladó teljesítmény |
Egyéni megbeszélések |
Fenntartó |
2. |
Szülő-és gyermek elégedettségmérés és értékelés |
2022.03.18. |
óvodapedagógusok |
Értékelések |
90%-t meghaladó elégedettség |
Tanévzáró nevelői értekezlet 2022.06.18. |
Óvodavezető áti Tiborné |
3. |
Követő kérdőívek elküldése az iskolákba |
2022.04.13. |
BECS vezető |
Értékelések |
90%-ot meghaladó elégedettség minden területen |
Tanévzáró nevelői értekezlet 2022.06.18. |
Intézményvezető |
4. |
Gyermekek fejlettség és neveltségi szint mérése |
2022.04.29. |
BECS vezető |
Értékelések |
Pedagógiai hozzáadott érték magas értéke |
Tanévzáró nevelői értekezlet 2022.06.18. |
Intézményvezető áti Tiborné |
5. |
A működés feltételei – eszköz, felszerelés
|
2022.08.31. |
Óvodavezető |
Jegyzőkönyv |
Hiánytalan eszközkészlet |
Munkatársi értekezlet |
Fenntartó Intézményvezető |
- Az önértékelés, a külső tanfelügyeleti szakmai ellenőrzés és a pedagógusok előmeneteli rendszerének alapját képező minősítési rendszer működtetéséből adódó feladatok ellátása
- Az intézményvezetés felelőssége az ellenőrzésre kijelölt pedagógusok felkészítése a minősítésre és a tanfelügyeleti ellenőrzésre, ennek érdekében az intézményi önértékelés jogkövető megszervezése, illetve a tevékenységlátogatási (hospitálási), dokumentumellenőrzési intézményi gyakorlat folytatása.
- A pedagógusok felelőssége abban áll, hogy a nevelési, tevékenység és foglalkozáslátogatás, és az azt követő interjú, valamint a dokumentumellenőrzés során úgy a belső, mint a külső ellenőrzésnél felkészültségüket, pedagógiai kompetenciájukat, hivatásszeretetüket bizonyítsák, hiszen az egész intézményről alkotott kép az egyes pedagógusok és a vezetés összteljesítményét mutatja.
- a nevelés, a tevékenység és foglalkozáslátogatás során
- a dokumentumellenőrzés során
- az interjú és a portfólióvédés során
Közvetlenül érintettek köre:
Önértékelés az intézmény éves önértékelési terve szerint:
Tanfelügyeleti ellenőrzés: Nem kerültünk be a tanfelügyeleti ellenőrzésbe.
Minősítési eljárás: –
Mind a belső, mind pedig a külső szakmai ellenőrzések során annak feltárása folyik, milyen módon és mértékben jelennek meg a pedagógus munkájában az alábbi szakmai tartalmak:
- Az intézmény saját elvárásainak való megfelelés
- Az általános pedagógiai szempontoknak való megfelelés
- Mesterségbeli tudás a pedagógus kompetenciák mentén
Belső Önértékelési csoport (BECS) működtetése
A munkaközösség kiemelt feladatai:
- A törvényi és jogszabályi változások figyelemmel kísérése, közös értelmezése.
- Az 5 éves Önértékelési belső szabályzat felülvizsgálata, aktualizálása a következő 5 évre
- Az intézményi önértékelési rendszer kidolgozása során átvizsgált intézményi dokumentumok (PP, SZMSZ és mellékletei, Házirend, Önértékelési Program), korrekciója
- A 2018-as intézményi tanfelügyeleti ellenőrzést követően elkészült intézkedési tervben megfogalmazott feladatok végrehajtása. Az ehhez kapcsolódó részfeladatok megvalósítása és értékelése.
A munkaközösség feladata az önértékelés során, hogy közreműködik:
- az intézményi elvárás-rendszer felülvizsgálatában, szükség szerinti aktualizálásában
- Az intézkedési tervek megvalósítását segítő terv elkészítése, a feladatok elosztása, a végrehajtás ellenőrzése, visszacsatolás az évvégi beszámolóban, ill. szükség szerint folyamatosan. Iskolával közösen.
|
A célhoz kapcsolódó feladatok |
Felelős |
Határidő |
A feladat végrehajtást ellenőrzi |
A feladat dokumentációja |
1. |
Alakuló ülés – Az önértékeléssel kapcsolatos tartalmi és szervezési feladatok – Törvényi változások közös értelmezése – Önértékelési ütemterv megbeszélése – Munkatervi feladatok pontosítása, véglegesítése. |
IntézményvezetőLászlóné Hajnal Márta Csilla |
2021.09.30. |
Bánáti Tiborné |
Projektterv |
2. |
Szabályzó dokumentumaink törvényi megfeleltetése és szükséges módosítása. |
Intézményvezető(Lászlóné Hajnal Márta Csilla) |
2021.11.30. |
Bánáti Tiborné |
Jegyzőkönyv |
3. |
Az intézményi önértékelés jogkövető megszervezésével kapcsolatos feladataink – önértékelések (2 fő) – Teljesítményértékelés, – Partneri igény és elégedettség mérés, |
Intézményvezető (Lászlóné Hajnal Márta Csilla) |
2022.03.31. |
Bánáti Tiborné |
Jegyzőkönyv |
4. |
Intézkedési terv időarányos megvalósítása |
Intézményvezető(Lászlóné Hajnal Márta Csilla) |
2022.04.15. |
Bánáti Tiborné |
Projektterv |
5. |
Éves célok és feladatok értékelése; éves beszámoló előkészítése. |
Intézményvezető (Lászlóné Hajnal Márta Csilla) |
2022.06.18. |
Bánáti Tiborné |
Beszámoló |
Munkaközösség vezető:
Team tagok:
Működési rend:
2. Személyiség- és közösségfejlesztés |
2.1. Személyiségfejlesztés
2.1.1. Adatok
Csoport neve |
Mókus |
Szervezeti forma |
vegyes csoport |
Gyermeklétszám |
12 fő |
SNI-s gyermekek |
0 fő |
BTMN-s gyermekek |
1 fő |
2.1.2.Gyermekvédelem érdekében kitűzött feladatok
Céljaink a törvényi elvárások szerinti működés során:
A gyermekek részére lehetőségek szerint maximálisan biztosítani az esélyegyenlőséget, megakadályozni a társadalmi leszakadást
- A prevenció, amely során szeretnénk megelőzni a hátrányos, illetve halmozottan hátrányos +
- helyzet kialakulását, valamint segítséget nyújtani a meglévő hátrány leküzdéséhez.
- A családok tiszteletben tartása, a családi nevelés erősítése a rászorulók körében.
- Szoros kapcsolat kialakítása a közvetlenül segítséget kérő családokkal.
A gyermekvédelmi feladatok ellátását a Pedagógiai Programban részletezett jelzőrendszer működtetésével látjuk el.
Figyelembe vesszük:
- Az etnikai kisebbséghez tartozó gyermekek kultúrájának pozitív értékeit
- A sajátos nevelést igénylő gyermekekkel kapcsolatos törvényi elvárásokat és a sérülés-specifikus fejlesztések biztosítását
- A differenciált fejlesztés lehetőségeit a hátrányos helyzetű, és a nehezebben kezelhető gyermekek esetében
A célból adódó feladatok:
- A HH-s és a HHH-s gyermekek fejlődésének hangsúlyosabb nyomon követése (mérés- felzárkóztatás) és számukra az óvoda- iskola átmenet megkönnyítése
- A Szociális Szolgáltató Centrum által delegált óvodai szociális segítővel a kapcsolat kialakítása és az érdemi együttműködés
- A gyermekvédelmi eljárásrend lépéseit betartva a veszélyeztetett gyermekek felmérése, hátrányuk enyhítése
- Szükség esetén a kapcsolatfelvétel a szülőkkel és a külső partnereinkkel: családsegítő, gyámhivatal, szakértői bizottságok, szakszolgálatok, rendőrség, védőnő, gyermekorvos
Az óvodapedagógus feladatai:
- Az óvodába járási kötelezettség teljesítésének nyomon követése.
- Megtervezi, megszervezi, biztosítja az óvodán belüli és kívüli prevenciós programokat, melyek a pozitív élményen keresztül mintát adnak a gyerekeknek és családoknak (bábszínház, kirándulások, állatkerti látogatás, részvétel a hagyományos ünnepeken stb.).
- Biztosítja a gyermekeket megillető jogok érvényesülését, szükség esetén védő – óvó intézkedésre javaslatot tesz.
- A problémákat, a hátrányos helyzet okozta tüneteket és okokat felismeri, és szükség esetén szakember segítségét kéri.
- A feltáró munka után a felzárkóztatást, tehetséggondozást megtervezi, megvalósítja (a gyermekek fejlődési lapjain feljegyzést készít).
- A szülőkkel megfelelő, együttműködő kapcsolatot alakít ki.
A feladatok megvalósításáért az óvodavezető, az óvodapedagógusok és a gyermekvédelmi felelős felel.
/Gyermekvédelmi ütemterv: lásd. 2. sz. melléklet/
2.1.3. Alapszolgáltatások
- Logopédiai foglalkozás: Gyöngyösre kell lehordani a szülőknek a gyermekeket, nincs utazó szakember.
- Fejlesztő foglalkozások: Pásztóra hordják a gyermeket, a lakóhelyéhez közeli Szakszolgálathoz. A fejlesztő pedagógus heti 1 órában foglalkozik.
- Nevelési Tanácsadó igénybevétele
2.1.4. Szülői igényekre alapozott térítéses szolgáltatások
Szülői igényekre alapozott (a szolgáltatónak kifizetett térítési díj ellenében nyújtott) szolgáltatások a szülői igények függvényében változók.)
- Gyermekjóga: Heti egy alkalommal – óvodapedagógus végzi, délutáni időpontban, az iskolában
Egyéb szolgáltatás: (a nagycsoportosoknak a szülők igénye alapján)
- Síelés a mátraszentistváni Síparkban – sí-oktatóval és óvodapedagógussal, téli időszakban, hetente egyszer.
2.1.5. Tehetséggondozás érdekében kitűzött feladatok
Cél: Óvodai szinten a tehetség ígéretének felismerése, tehetségük kibontakoztatásának segítése.
Az óvodai tehetséggondozás a tehetség ígéretek megtalálásával kezdődik, majd a fejlesztés egyénre szabott módon folytatódik. Viszonylag kevés az a gyerek, akinek a tehetsége korán megnyilatkozik (kiválóan rajzol, énekel, számol fejben stb.), de a tehetség ígéretek felfedezése és fejlesztése igazi kihívás az óvodapedagógus számára. A tehetség lehetőségének feltárása az egyéni adottságok aprólékos megfigyelésével, majd annak elemzésével kezdődik. A tehetséggondozás folyamatát egyénre szabott módszerekkel, eszközökkel fejlesztjük, és figyelembe vesszük a gyermekek egyéni szükségleteit, képességeit és életkori sajátosságait. Feladatainkat komplex módon valósítjuk meg. Az óvodánkban a tehetséges gyermekek fejlesztése a mindennapi cselekvéses helyzetekbe építve az óvodai csoportban történik. A gyerekek szabadon dönthetnek arról, hogy részt vesznek-e a felkínált tevékenységben vagy sem. Ezek a játékos helyzetek is hozzájárulnak az óvodás gyermekek személyiségének alakulásához, amelyet az érzelmi biztonságot nyújtó, támogató környezet és az óvónő személyisége is segít.
|
A célhoz kapcsolódó feladatok |
Felelős |
A feladatban érintettek |
Határidő |
A feladat végrehajtást ellenőrzi |
A feladat dokumentációja |
|
1. |
Tehetség támogatása a különböző korosztályban |
óvodapedagógusok |
Óvodapedagógusok, Gyermekek |
Folyamatos |
Bánáti Tiborné |
Pedagógiai Program Munkaterv |
|
|
2. |
Rajzversenyeken, sportversenyeken való részvétel |
óvodapedagógusok |
Óvodapedagógusok, Gyermekek |
Folyamatos |
Bánáti Tiborné |
Pedagógiai Program Munkaterv Versenykiírás |
|
3. |
Segítségnyújtás a szülőknek a külön foglalkozások megkereséséhez |
óvodapedagógusok |
Óvodapedagógusok, Szülők |
Folyamatos |
Bánáti Tiborné |
Fejlettségmérő lapok |
2.1.7. Felzárkóztatás érdekében kitűzött feladatok
Cél: A Pedagógiai Programban leírtak végrehajtása
Óvodánkban, differenciált foglalkoztatás keretében végezzük a felzárkóztatást, egyéni, vagy kiscsoportos foglalkoztatási formában. A fejlődés nyomon követése a fejlődési naplóban és a mérőlapokon kerül rögzítésre. A gyermekek fejlődési naplója tartalmazza a fejlesztési feladatot, melyhez az eszközt, témát és munkaformát az óvodapedagógus választja meg, a gyermekhez igazítva.
|
A célhoz kapcsolódó feladatok |
Felelős |
A feladatban érintettek |
Határidő |
A feladat végrehajtást ellenőrzi |
A feladat dokumentációja |
|
1. |
Egyéni fejlettségi tempó maximális figyelembevétele |
óvodapedagógusok |
Óvodapedagógusok, gyermekek |
Folyamatos |
Bánáti Tiborné |
Pedagógiai Program Munkaterv Fejlettségmérő lapok |
|
2. |
A sokoldalú megtapasztalás lehetőségeinek biztosítása |
óvodapedagógusok |
Óvodapedagógusok, gyermekek |
Folyamatos |
Bánáti Tiborné |
Pedagógiai Program Munkaterv Foglalkozási terv |
|
3. |
A családokkal való együttműködés |
óvodapedagógusok |
Óvodapedagógusok, szülők |
Folyamatos |
Bánáti Tiborné |
Pedagógiai Program Munkaterv |
|
4. |
Szakemberekkel való együttműködés |
óvodapedagógusok |
Óvodapedagógusok, logopédusok, fejlesztőpedagógus |
Folyamatos |
Bánáti Tiborné |
Pedagógiai Program Munkaterv |
|
2.2. Közösségfejlesztés
2.2.1. Óvodánk ünnepei – hagyományok – A nemzeti és óvodai ünnepek megünneplésének tervezett rendje és időpontjai:
Dátum |
Esemény |
Felelős |
Szintjei |
2021.09.13. – 2021.09.17. |
Környezetvédő hét, Takarítási világnap 09.18. |
Óvodapedagógusok |
Csoport |
2021.09.29. |
Mihály napi vásár |
Óvodapedagógusok |
Óvodai |
2021.10.04. |
Állatok világnapja |
Óvodapedagógusok |
Csoport |
2021.10.18. – 2021.10.22. |
Tök hét |
Óvodapedagógusok |
Csoport |
2021.10.22. |
Megemlékezés Nemzeti ünnepünkről 10.23. |
Óvodapedagógusok |
Csoport |
2021.11.11. |
Márton nap |
Óvodapedagógusok |
Csoport |
2021.11.22. – 2021.11.26. |
Ősz búcsúztató hét |
Óvodapedagógusok |
Csoport |
2021.12.06. |
Mikulás Ünnep |
Óvodapedagógusok |
Óvodai |
2021.12.20. |
Karácsony |
Óvodapedagógusok |
Csoport |
2021.12.21. |
Karácsonyi műsor |
Óvodapedagógusok |
Intézményi |
2022.01.31. – 2022.02.04. |
Maci hét |
Óvodapedagógusok |
Csoport |
2022.02.25. |
Farsang |
Óvodapedagógusok |
Óvodai |
2022.03.11. |
Megemlékezés Nemzeti ünnepünkről 03.15. |
Óvodapedagógusok |
Csoport |
2022.03.22. |
Víz világnapja |
Óvodapedagógusok |
Csoport |
2022.04.13. |
Húsvét |
Óvodapedagógusok |
Csoport |
2022.04.22. |
Föld napja |
Óvodapedagógusok |
Óvodai |
2022.04.22. |
Nyílt nap – leendő ovisoknak |
Óvodapedagógusok |
Óvodai |
2022.04.29. |
Anyák napja |
Óvodapedagógusok |
Óvodai |
2022.05.10. |
Madarak, fák napja |
Óvodapedagógusok |
Csoport |
2022. |
Tavaszi Zsongás |
Óvodapedagógusok |
Intézményi |
2022.05.27. |
Gála 14 óra |
Óvodapedagógusok |
Intézményi |
2022.05.27. |
Gyermeknap |
Óvodapedagógusok |
Csoport |
2022.06.03. |
Ballagás 13.30 óra |
Óvodapedagógusok |
Óvodai |
2022.06.03. |
Nemzeti összetartozás napja |
Óvodapedagógusok |
Csoport |
2022.06.06. |
Környezetvédelmi világnap |
Óvodapedagógusok |
Csoport |
Közös megemlékezés a gyermekek név-, és születésnapjáról.
3. Eredmények |
Az eredmények kimutatása és publikálása
Tartalom |
Megjelenítés |
Felelős |
Határidő |
Gyermekek fejlődésével összefüggő mérések |
Fejlődési napló – szülői tájékoztató Éves beszámoló |
Óvodapedagógusok óvodavezető |
Fogadó óra |
Külső, belső partneri elégedettségvizsgálat |
Külső, belső partnerek szóbeli tájékoztató Éves beszámoló |
BECS vezető |
Tanévzáró nevelési értekezlet 2022.06.18. |
Innováció bemutatása |
Éves beszámoló |
óvodavezető |
2022.06.18. |
4. Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció |
4.1. Nevelés nélküli munkanapok rendje
A törvényi előírásoknak megfelelően intézményünk nevelési évente 5 munkanap erejéig nevelés nélküli munkanapokat szervezhet. Ezeken a napokon az arra igényt tartók számára ügyeleti ellátást biztosítunk. Az ilyen napokat a nevelőtestület szakmai továbbképzése, valamint az intézmény működésével kapcsolatos tervezési és értékelési feladatok ellátására használjuk fel. Az időpontokról a szülők, legkésőbb 7 nappal előbb értesítést kapnak.
Időpontjai:
- augusztus
- február
- április
- június
- augusztus
Nevelésnélküli munkanapok tervezett időpontjai témája, munkatársi értekezlet rendje:
|
Nevelőtestületi értekezletek |
Téma |
Határidő |
Felelős |
Érintettek |
Dokumentum |
1. |
Tanévnyitó nevelőtestületi értekezlet |
A nevelési év feladatainak megbeszélése · Törvényi változások · Éves munkaterv ismertetése, elfogadása · Felelősök kijelölése, megválasztása · Tűz- és munkavédelmi oktatás |
2021. 08. 24. Nevelés nélküli munkanap |
Bánáti Tiborné
|
Minden dolgozó SZMK tagjai |
Jegyzőkönyv munkaterv |
2. |
Szabályzó dokumentumok felülvizsgálata, módosítása |
Az 5 évre szóló Önértékelési Szabályzat elkészítése
|
2021. 02. Nevelés nélküli munkanap |
Bánáti Tiborné
|
Minden dolgozó |
Jegyzőkönyv |
3. |
Szakmai nap |
· Nyílt nap előkészítése · Aktualitások |
2021. 04. Nevelés nélküli munkanap |
Bánáti Tiborné |
Pedagógusok |
Jegyzőkönyv |
4. |
Tanévzáró alkalmazotti és nevelőtestületi értekezlet
|
· A nevelési év értékelése · Egyéni tapasztalatok |
2021. 06. 18. Nevelés nélküli munkanap |
Bánáti Tiborné |
Minden dolgozó
|
Jegyzőkönyv munkaterv |
5. |
2022/2023.Tanévnyitó alkalmazotti és nevelőtestületi értekezlet |
A nevelési év feladatainak megbeszélése · Törvényi változások · Éves munkaterv ismertetése, elfogadása · Felelősök kijelölése, megválasztása · Tűz- és munkavédelmi oktatás |
2022. 08. Nevelés nélküli munkanap |
|
Minden dolgozó SZMK tagok |
Beszámolók, jegyzőkönyv munkaterv
|
|
Nevelő-oktató munkát közvetlenül segítő |
Határidő |
Felelős |
Érintettek |
Dokumentum |
1. |
A tanév feladatai |
2021. 08. 24. |
Bánáti Tiborné |
Pedagógiai munkát segítők |
Munkaterv, feljegyzés |
2. |
Nyári teendők |
2022. 06. 18. |
Bánáti Tiborné |
Pedagógiai munkát segítők |
Feljegyzés |
3. |
Aktualitások |
Minden hónap első hétfő 13:00 – 14:00 |
Bánáti Tiborné |
Pedagógiai munkát segítők |
Feljegyzés |
4.2. Szakmai munkaközösségek
Óvodánkban nem működik szakmai munkaközösség külön, csak az iskolával együtt:
- BECS
A BECS éves tevékenységében hangsúlyos szerepet kap a jogszabály által előírt külső tanfelügyeleti szakmai ellenőrzésekre és a minősítési rendszer tényleges gyakorlatára történő tudatos felkészülés támogatása. (3 fő)
A BECS tagokkal szembeni általános elvárás
- Személyes bekapcsolódás és aktív szerepvállalás az intézményi célok elérésében
- Törekvés a szakmai igényességének elérésére
- Hatékony feladatvállalás, felkészülés,
- Szakmai információáramlás biztosítása a közvetlen munkatársak között.
5. Intézmény külső kapcsolatai |
5.1. Család – óvoda kapcsolata
Az óvodai nevelés a családi neveléssel együtt, azt kiegészítve szolgálja a gyermek harmonikus fejlődését. Ennek alapvető feltétele a családdal való szoros együttműködés. Tekintettel vagyunk a családok értékrendjének sokféleségére, tudatosan vállaljuk a családi nevelés kiegészítését, óvodánk mindennapi életébe való betekintéssel.
Célunk, hogy a családdal való kapcsolatunkat jellemezze:
- A kölcsönös bizalom, a tisztelet, az alkalmazkodás és a segítségnyújtás
- Az egyenrangú nevelőtársi viszony
- A folyamatosság
- A nyitottság
- A SZMK kezdeményező, véleménynyilvánító munkája
Feladatunk:
Az óvoda és a szülők között kialakított jó és tartalmas kapcsolat további erősítése. A különböző kapcsolattartási formáink lehetőségeinek kihasználása:
- A nyílt és bizalomra épülő kommunikációra, információcserére, hiteles tájékoztatásadásra törekvés.
- A szülőknek naprakész tájékoztatás gyermekük fejlettségéről, a fejlesztés további lehetőségeiről, az óvoda által megtett intézkedésekről;
- A gyermekek alaposabb egyéni megismerése érdekében a fogadóórák kihasználása;
- Az intézmény honlapján naprakész betekintés nyújtása az intézmény napi életébe;
- A szülők tájékoztatása a minőségfejlesztés feladatainak megvalósításáról, a vizsgálatok eredményeiről, a partneri mérés eredményeiről;
- Az óvodában nyílt napok szervezése
- Szükség esetén a gyermekek meglátogatása otthon.
- Egyéni beszélgetések, fogadóórák tartása meghívással.
Amennyiben online oktatásra kerülne sor: A családok támogatása az óvodáskorú gyermek testi és lelki szükségleteinek kielégítése, ezen belül az egészséges életmód alakítása, az érzelmi, az erkölcsi és az értékorientált közösségi nevelés, valamint az anyanyelvi-, értelmi fejlesztés és nevelés megsegítése a szokásostól eltérő formában, többnyire számítástechnikai eszközök igénybevételével.
5.1.1. Szülői értekezletek
|
Időpont |
Téma |
1. |
2021.08.26. |
Az óvoda Pedagógiai Programja, Házirend. Konyhai információk, étkezéssel összefüggő kérdések megbeszélése. Beszoktatás. Szabályok és szokásrendszer. Hetirend, napirend. Tevékenységek, kiemelten a játék. I. féléves programok megbeszélése. Nagycsoportos gyerekek szüleinek: Beiskolázással kapcsolatos feladatok. Fogadóórák időpontjának megbeszélése. Aktualitások |
2. |
2022. 02. 01.
|
Az első félév értékelése. Mozgásfejlesztés tapasztalatai. II. féléves programok megbeszélése. Kirándulással kapcsolatos megbeszélés. Aktualitások |
3. |
2022. 05. 19. |
A nevelési feladatok évvégi értékelése. Gála, Évzáró, Ballagás megbeszélése. Nyári óvodai élet szervezése. Tapasztalatcsere. Aktualitások. |
5.1.2. Fogadó órák
Óvodavezető: Előre egyeztetett időpontban.
Óvodapedagógus: Előre egyeztetett időpontban.
5.2. Nyílt nap a leendő óvodásoknak és a gyermekek szülei számára
Szeretettel várjuk az óvodánk iránt érdeklődő szülőket és gyermekeket a tavaszi nyílt napunkon.
- bepillantást nyerhetnek az óvoda életébe
- bekapcsolódhatnak a gyermekeknek szervezett tevékenységekbe
- megismerkedhetnek a leendő óvodapedagógusokkal
- megismerkedhetnek az óvoda működésével, szokás-szabályaival kapcsolatosan
Időpont: 2022. április 22. 10.00 – 12.00.
5.3. A fenntartó (Szlovák Nemzetiségi Önkormányzat) és az óvoda kapcsolata
A fenntartóval mindennapos jó kapcsolatra törekszünk. Támogató, segítő jellegű munkakapcsolatot igyekszünk kialakítani.
Az intézmény és a fenntartó kapcsolata folyamatos és kölcsönös, mely kiterjed
- Az intézmény működésével, működtetésével összefüggő feladatok ellátására
- Az intézmény alapdokumentumainak előterjesztésére, elfogadására (ha pénzügyi vonzata van)
- Az intézmény pénzügyi-gazdálkodási tevékenységére
- Az intézmény gazdálkodási- törvényességi ellenőrzésére
- Az intézmény szakmai munkájának eredményességére, a szakmai munka értékelésére,
- Az intézmény az óvodavezetőn keresztül tart kapcsolatot az önkormányzattal.
A kapcsolattartás formái
- szóbeli tájékoztatás
- beszámolók, jelentések
- egyeztető tárgyaláson, értekezleten való részvétel
- a fenntartó rendelkezéseinek átvétele, végrehajtása
- speciális információ szolgáltatás az intézmény működéséhez, gazdálkodásához, szakmai munkájához kapcsolódóan
- statisztikai adatszolgáltatás
- az intézmény működésének és tartalmi munkájának értékelése
5.4. Szakmai kapcsolatok
Általános Iskola és óvoda kapcsolata
- A kapcsolattartás célja az iskolába menő gyermekek beilleszkedését megkönnyítő együttműködés kialakítása.
- Az óvoda vezetője, pedagógusai rendszeres kapcsolatot tartanak a lakókörzet szerinti iskola igazgatójával, pedagógusaival
- A kapcsolattartás formái:
- iskolalátogatás (nagycsoportosok)
- az iskola programjain való részvétel (ünnepségek)
- nyílt nap – óvodapedagógusok meghívása az első osztályba, tanítók meghívása az óvodába
- követő kérdőív (iskolai életbe való beilleszkedés nyomon követése)
Heves Megyei és Nógrád Megyei Pedagógiai Szakszolgálat és az óvoda kapcsolata
A kapcsolattartás formája elsősorban eseti, mely kiterjed
- A gyermek fejlettségével, személyiségével, magatartásával összefüggő szakvélemény megkérésére
- Az iskolai alkalmasság, felkészültség megállapítására
- A gyerekek nevelési tanácsadóban történő fejlesztésére, foglalkozására
- Az óvodavezető és a fejlesztő pedagógus konzultációs kapcsolatot tarthat a pedagógiai szakszolgálattal a vizsgálatra küldött, vagy fejlesztő foglalkozásokon résztvevő gyermekekkel kapcsolatban
Logopédiai Szolgálat
- Az óvoda ingyenes logopédiai szolgáltatását a Heves Megyei Pedagógiai Szakszolgálat 1 logopédusa biztosítja Gyöngyösön a Szakszolgálat intézményében.
- A logopédus rendszeres kapcsolatot tart az óvodapedagógusokkal, az óvoda vezetőjével
- konzultáció, információ átadás
- a logopédiai ellátás eredményessége, értékelése a nevelési év végén.
Kistérségi Humán Szolgáltató Központ – Családsegítő Szolgálat és az óvoda kapcsolata
- Folyamatos együttműködés az óvodai szociális segítővel
Gyermekvédelmet igénylő ügyekben a kapcsolattartás lehetséges módja:
- értesítés
- konzultálás
- fokozottabb együttműködés a gyermek veszélyeztetése esetén.
Ha további intézkedésre van szükség, az intézmény megkeresése után a gyermekjóléti szolgálat javaslatot tesz arra, hogy az óvoda a gyermekvédelmi rendszer keretei között milyen intézkedést tegyen.
Körzeti megbízott és óvoda kapcsolata
- A körzeti megbízott a gyermek számára a közlekedési ismeretekről oktatófilmet mutat be, majd a témát közösen dolgozzák fel.
- Ehhez szükséges az óvoda és a körzeti megbízott között létrejött együttműködési megállapodás.
Egészségügyi szolgáltatóval való kapcsolattartás
Az egészségügyi szolgáltatóval való kapcsolattartás az óvodavezető feladata, mely kiterjed
- A gyermekek rendszeres egészségügyi felügyeletét biztosító szolgáltatásra
- A védőnővel való kapcsolattartásra.
Egyéb intézmények, közösségek és az óvoda kapcsolata
- Nevelési évenként az éves munkatervben megjelölt óvodapedagógus tart kapcsolatot a kulturális, művelődési és sport és egyéb intézményekkel (Sípark, könyvtár, tűzoltóság)
6. Pedagógiai munka feltételei |
6.1. Tárgyi feltételek
A törvényi előírásnak megfelelőek, adottak a tárgyi eszközök, de folyamatos cseréjük elengedhetetlen. Ehhez a forrást a dologi költségvetés biztosítja. Az eszköz és normajegyzékben kötelezően előírt eszközök beszerzését folytatjuk, amennyiben a forrás biztosított.
Óvodánkat segíti a Felső Mátra Oktatásáért Alapítvány. Az alapítvány célkitűzése az óvoda tárgyi eszközeinek a bővítését teszi lehetővé, így ezt a legtöbb esetben mozgásfejlesztő eszközök és játékok vásárlásra fordítjuk.
6.1.1. Tervezett bővítések, felújítások és egyéb szakmai fejlesztések
– a 2021. és a 2022. évi költségvetés függvényében valamint pályázati kiírások függvényében –
Cél: A dologi költségvetés által biztosított és az Alapítvány javára befolyó pénzösszegek indokolt, ésszerű felhasználása.
Célból adódó feladatok:
- Az óvodai nevelés céljainak figyelembevételével az eszközök bővítése, cseréje.
- Fejlesztőjátékok bővítése – a gyermekek fejlettségéhez igazítva
- Szükséges karbantartások elvégzése
Költségvetési forrás felhasználásával
- Karbantartási munka
- udvari kerítésének cseréje
- udvari kapuzár biztonságossá tétele
- épület ajtajainak csengővel való felszerelés
- Dologi költségvetés terhére
- óvodai asztalok, székek, gyermek fektetők, bútorzatok folyamatos cseréje
- udvari ivókút építése
- Szülői segítséggel, alapítványi forrás felhasználásával
- jó minőségű anyagok, eszközök vásárlása a különböző tevékenységekhez
- természetes anyagok beszerzése kézműves foglalkozásokhoz
- karácsonyra fejlesztő játékok vásárlása
- kirándulások költségei
- kerti pad és asztal felújítása
- ünnepek, rendezvények programjainak költségei
Folyamatosan figyeljük az országos pályázati lehetőségeket, és ha feltételeink, adottságaink megfelelnek a pályázati kiírásban foglaltaknak, megírjuk és benyújtjuk a pályázatokat.
6.2. Személyi feltételek – Munkarend
Helyzetkép:
Személyi feltételek:
Engedélyezett pedagógus álláshely: 2 fő
Betöltött pedagógus álláshely: 2 fő
Üres álláshely: 0 fő
Pedagógus: teljes munkaidős: 2 fő
Pedagógus: rész munkaidős: 0 fő
Szakvizsgázott pedagógus: 1 fő
Pedagógiai munkát közvetlenül segítők száma: 2 fő
Létszámok:
Gyermek létszám |
Pedagógus létszám |
Nevelő oktatómunkát közvetlenül segítők |
||||
Dajka |
Pedagógiai asszisztens |
Óvodatitkár |
Kertész |
Adminisztrátor |
||
12 fő |
2 fő |
1 fő |
0 fő |
1 fő |
0 fő |
0 fő |
Munkarend
Óvodapedagógusok:
A hét
Név: |
hétfő |
kedd |
szerda |
csütörtök |
péntek |
Komlósiné Böszörményi Beáta |
10.00-16.00 |
11.00-16.00 |
11.00-16.00 |
11.00-16.00 |
11.00-16.00 |
Szabad Dominika |
7.30-14.00 |
7.30-14.00 |
7.30-14.00 |
7.30-14.00 |
7.30-13.30 |
- hét
Név: |
hétfő |
kedd |
szerda |
csütörtök |
péntek |
Komlósiné Böszörményi Beáta |
7.30-13.30 |
7.30-12.30 |
7.30-12.30 |
7.30-12.30 |
7.30-12.30 |
Szabad Dominika |
9.30-16.00 |
9.30-16.00 |
9.30-16.00 |
9.30-16.00 |
10.00-16.00 |
Nevelő-oktató munkát közvetlenül segítők:
Név: |
hétfő |
kedd |
szerda |
csütörtök |
péntek |
Erdei Györgyné |
7.00-15.00 |
7.00-15.00 |
7.00-15.00 |
7.00-15.00 |
7.00-15.00 |
Ládiné Stuller Franciska |
12.00-16.00 |
12.00-16.00 |
12.00-16.00 |
12.00-16.00 |
12.00-16.00 |
Munkaidő kedvezmények:
Alkalmazottak |
Heti munkaideje |
Órakedvezménye |
Óvodavezető |
26 óra |
6 óra |
Óvodapedagógus Ped.I. |
32 óra |
0 óra |
6.3. Továbbképzéseken való részvétel
Cél: A Pedagógiai Program megvalósulását elősegítő továbbképzéseken való részvétel szorgalmazása.
Célból adódó feladatok:
- A továbbképzéseken való aktív részvétel, illetve a helyettesítések megszervezése
- A továbbképzéseken szerzett ismeretek átadása és gyakorlati alkalmazása
Dajkák továbbképzése
Cél: a gyermekekkel, óvodapedagógusokkal és a szülőkkel való kapcsolat eredményességének biztosítása, valamint a munkaköri feladatok minőségi szinten történő ellátásának támogatása.
6.4. Munka és tűzvédelmi tevékenység, biztonságos óvoda, balesetmentes környezet, vagyonbiztonság
Cél: A különböző szabályzatokban lefektetett előírások betartása és betartatása az óvodahasználók körében.
|
A célhoz kapcsolódó feladatok |
Felelős |
A feladatban érintettek |
Határidő |
A feladat végrehajtást ellenőrzi |
A feladat dokumentációja |
A feladathoz kapcsolódó információ nyilvánossága legitimáció |
1. |
Tűzvédelmi és munkavédelmi oktatás megtartása |
Fenntartó |
Technikai dolgozók, Pedagógusok |
|
Fenntartó |
Tűzvédelmi szab. Tűzriadó terv Munkavédelmi szabályzat |
Alkalmazotti értekezlet |
2. |
HACCP- s oktatás |
Bánáti Tiborné |
Technikai dolgozók |
|
ÁNTSZ |
HACCP szab. |
Munkatársi értekezlet |
3. |
Gyermekbalesetek megelőzése |
|
Alkalmazotti közösség |
Folyamatos |
Bánáti Tiborné |
Éves értékelés |
Nevelőtestületi értekezlet |
4. |
Tűzriadó lebonyolítása |
|
Alkalmazotti közösség+ gyerekek |
2021.09. 29. |
Katasztrófa védelem |
Tűzvédelmi szabályzat
|
Alkalmazotti értekezlet |
- A Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott az Óvodai nevelés országos alapprogramban megfogalmazott elvárásoknak és a pedagógiai programban megfogalmazott céloknak való megfelelés
Pedagógiai gyakorlati munkánk során érvényre kerülnek az Óvodai nevelés országos alapprogramjában megfogalmazott irányelvek:
- Az eddigi gyakorlat továbbfejlesztése, értékmegőrzés.
- Anyanyelvi nevelés; a beszélő környezet az óvodai nevelés egészében jelen van.
- Játék megerősítése, a szabad játék kitüntetett szerepe.
- Kompetenciafejlesztés, támogató differenciált nevelés,
- Érzelmi, erkölcsi és értékorientált közösségi nevelés.
- A tevékenységekben megvalósuló tanulás: Az óvodai tanulás folyamatos, jelentős részben utánzáson alapuló, spontán és szervezett tevékenység, mely a teljes személyiség fejlődését támogatja.
- Az óvónő feltétlen jelenléte: az óvodapedagógus személyisége meghatározó a gyermek számára
- Az egészséges életmód, a testápolás, a tisztálkodás, az étkezés, a fogmosás, az öltözködés, a pihenés, a betegségmegelőzés és az egészségmegőrzés szokásainak alakítása
- Hangsúlyt fektetünk a környezettudatos magatartásformálás alapozására, alakítására
- Egészségfejlesztő testmozgás: figyelembe vesszük az egyéni szükségleteket és képességeket. A gyermekeket legjobban fejlesztő kooperatív mozgásos játékokat alkalmazzuk.
Legitimáció |
A Felső-Mátrai Zakupszky László Általános Iskola és Óvoda Óvodai Éves munkatervét a nevelőtestület részéről elfogadta:
Név |
Aláírás |
Dátum |
Komlósiné Böszörményi Beáta |
|
|
Szabad Dominika |
|
|
Nevelőtestület részéről:
Dátum: 2021. 09. 14. ……………………………………….
Nevelőtestület
Szülői Szervezet nevében véleményezte:
Dátum: 2021. 09. 15. ………………………………………
Szülői Szervezet elnöke
Jóváhagyta:
Dátum: 2020. 08. 31. P.H. …………………………………………
Óvodavezető
Fenntartói jóváhagyás:
Dátum: ……………………… P.H. ……………….……………………….
A fenntartó képviseletében
Érvényesség: 2021. szeptember 15. – 2022. augusztus 31-ig.