Felső-Mátrai Zakupszky László Általános Iskola És Óvoda

Óvodánk munkaterve 2021

Felső-mátrai Zakupszky László Általános Iskola és Óvoda

2021/2022. NEVELÉSI ÉV MUNKATERVE

Az intézmény OM azonosítója:

 

031546

Tagintézmény-vezető:

 

Ph.                      …………………………………………………

                                               Bánáti Tiborné

Legitimációs eljárás

Nevelőtestületi elfogadás határozatszáma:

 

………………………………………………

 

Nevelőtestület nevében

 

………………………………………………

Szabó Attiláné

Szülői szervezet nevében véleményezte:

 

………………………………………..…….

 

 

Fenntartó nevében:

 

…………………………………..…………..

A dokumentum jellege: Nyilvános

Megtalálható az óvoda honlapján: https://www.zakupszky.hu

Érvényessége: 2021.09.01.-2022.08.31.

Iktató szám:

 

 

A munkaterv jogszabályi háttere

 

  • évi CXC. törvény a Nemzeti köznevelésről és módosításai
  • A évi CXC. törvény végrehajtási rendeletei:
  • 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról
  • 229/2012. VIII.28.) Korm. Rendelet a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról
  • A Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelve (A 2020-as NAT-hoz illeszkedő tartalmi szabályzó)
  • 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról
  • 277/1997. (XII. 22.) Korm. rendelet a pedagógus-továbbképzésről, a pedagógus-szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben részt vevők juttatásairól és kedvezményeiről
  • évi XXXI. törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról – Kiegészítés az 35/2014 (IV.30) EMMI rendelet
  • évi CCXXIII. törvény egyes szociális, gyermekvédelmi, családtámogatási tárgyú és egyéb kapcsolódó törvények módosításáról
  • 20/2021. (VI.8.) EMMI rendelete a 2021/2022. tanév rendjéről
  • 48/2012. (XII. 12.) EMMI rendelet a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokról, a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat ellátó intézményekről és a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokban való közreműködés feltételeiről
  • Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez Óvodai nevelés. (Kiegészítő útmutató az Oktatási Hivatal által kidolgozott Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez felhasználói dokumentáció értelmezéséhez. Óvodai nevelés (hatodik, javított kiadás)
  • Önértékelési kézikönyv óvodák számára /negyedik, javított kiadás/
  • Országos tanfelügyelet. Kézikönyv óvodák számára /ötödik javított kiadás/
  • Az intézmény alapdokumentumai, szabályzatai: Alapító okirat, SZMSZ, Házirend, Pedagógiai Program, Továbbképzési és az önértékelési program, valamint a nevelőtestületi határozatok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A nevelési év rendje

 

Nevelési év

2021. szeptember 1-től 2022. augusztus 31-ig

Az óvoda nyitva tartása hétfőtől péntekig 7.30 órától -16.00 óráig.

Szervezett nevelési időszak

szeptember 01-től június 4-ig.

Nyári időszak

június 06-től augusztus 31-ig.

Szünetek

Az iskolai szünetekhez alkalmazkodva a fenntartó rendelkezése alapján. Az óvodai élet zavartalan működését biztosítva, de az ésszerűség és takarékosság jegyében felmérjük a várható létszámot. Amennyiben a gyerekek létszáma indokolja, élünk az ügyelet biztosításával.

Nyári zárás várható ideje: 2022. július 18-tól augusztus 31-ig.

Ekkor történik az éves felújítás, karbantartás, nagytakarítás. Ennek az időpontjáról legkésőbb február 15-ig, hirdetmény formájában (faliújság, szülői értekezlet) tájékoztatjuk a szülőket.

Nevelés nélküli munkanapok rendje:

A törvényi előírásoknak megfelelően intézményünk nevelési évente 5 munkanap erejéig nevelés nélküli munkanapokat szervezhet. Ezeken a napokon az arra igényt tartók számára ügyeleti ellátást biztosítunk. Az ilyen napokat a nevelőtestület szakmai továbbképzése, valamint az intézmény működésével kapcsolatos tervezési és értékelési feladatok ellátására használjuk fel. Az időpontokról a szülők, legkésőbb 7 nappal előbb értesítést kapnak.

 

Új gyermekek beíratása *

A Fenntartó által meghatározott időben, általában május első hete, illetve folyamatosan jelentkezés alapján

Új gyermekek befogadásának ideje

2021. szeptember 1-től folyamatosan

 

*Az új gyermekek felvételéről 30 napon belül írásban értesítjük a szülőket. Elutasítás, átirányítás esetén a szülőnek a Köznevelési Törvény értelmében fellebbezési joga van, az értesítéstől számított 15 napon belül.

 

 

 

Iskolai szünetek:

 

őszi szünet

 

2021. október 25-től – 2021. november 02-ig

A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2021. október 22. péntek

a szünet utáni első tanítási nap: 2021. november 02. kedd

 

téli szünet

 

2021. december 22-től 2022. január 02-ig

A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2021. december 21. kedd

a szünet utáni első tanítási nap: 2022. január 03. hétfő

 

tavaszi szünet

 

2022. április 14-től 2022. április 19-ig

A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2022. április 13. szerda

a szünet utáni első tanítási nap: 2022. április 20. szerda

 

A jogszabály által országosan egységesen elrendelt munkanap-áthelyezés:

  1. december 11. szombat munkanap, december 24. csütörtök ledolgozása (az óvodát nem érinti, az óvoda ezen a napon zárva tart).

A beíratással kapcsolatos feladatok:

  • Óvodai jelentkezési lapok kitöltetése a szülővel.
  • A szükséges dokumentumok másolása.
  • Fenntartó tájékoztatása a beiratkozott és a felvett gyerekekről.
  • A felvételi, illetve az elutasító határozatok elkészítése.

 

Iskolai beíratás rendje:

Az Nkt. 50. § (7) bekezdése alapján az iskola első évfolyamára a tanköteles tanulókat 2022. április 21-22-én kell beíratni.

 

Iskolai beiratkozással kapcsolatos feladatok:

  • A tanköteles gyermekek szüleinek tájékoztatása a tankötelezettség alóli felmentés lehetőségéről illetve az OH tájékoztatójának továbbítása online formában is.
  • Tanköteles gyerekek lejelentése a Fenntartónak.
  • A szülők tájékoztatása a beiratkozás időpontjáról.

 

 

 

 

 

 

1.    Pedagógiai folyamatok

 

1.1. Tervezés

 

Kiemelt céljaink

  • A hatályos törvények, rendeletek betartásával az óvoda törvényes működésének biztosítása, a biztonságos óvoda megteremtése, a gyermeki-, szülői-, alkalmazotti jogok érvényesítése.
  • A gyermekek nyugodt, élménygazdag, harmonikus fejlődésének elősegítése, a magasabb rendű érzelmek kibontakoztatása, az életkori és egyéni sajátosságok figyelembevételével.
  • Sokoldalú képességfejlesztéssel a gyermeki személyiség egészére irányuló fejlődés biztosítása, elősegítése.
  • A tanköteleskorú gyerekek iskolai életre való felkészítése az OH által kiadott irányelvek figyelembevételével.
  • A Pedagógiai Program megvalósítása érdekében magas szintű minőségi munkavégzés.
  • A partnerközpontúság és együttműködés.

 

A célokból és a stratégiai dokumentumokból adódó feladatok:

  • Az óvoda szabályozódokumentumainak (PP, SZMSZ és mellékletei, Házirend) egységes értelmezése, jogszabályi elvárásokhoz való igazítása, gyakorlati megvalósítása.
  • Törzskönyv kitöltése
  • Az éves beszámoló összehangolása az éves munkatervben leírtakkal.

 

Pedagógiai programból adódó feladatok:

  • A Pedagógiai Programban megfogalmazott célok eléréséhez való folyamatos közelítés, a nevelési feladatok (óvó-védő, szociális, személyiségfejlesztő) magas szintű megvalósítása.
  • Mozgásfejlesztés

 

SZMSZ-ből adódó feladatok:

  • A szabályzatban foglaltak gyakorlati megvalósítása

 

Házirendből adódó feladatok:

  • A szabályzatban foglaltak betartatása a dolgozók és az óvodahasználók részéről

 

 

 

A pedagógusok tekintetében:

  • A szervezet szakmai színvonalának további erősítése
  • Csapatmunka erősítése
  • Az óvodapedagógusok hospitálásának megszervezése intézményen belül és kívül
  • A nevelési programban meghatározott célok megvalósításának értékeléséhez szükséges mutatók egységes kezelése.
  • A nevelési programban megfogalmazottak megvalósítására, korszerű pedagógiai módszerek, programok megismerése, megvitatása, kipróbálása
  • Az egyenletes munkamegosztásra való törekvés

 

A nevelőmunkát segítők tekintetében:

  • A dajkák közötti egyenletes munkamegosztás biztosítása
  • Új ismeretek képzéssel történő átadása-dajka-, óvodatitkári konferencia, HACCP előadás,

 

Továbbképzési tervből adódó feladatok:

  • A folyamatos szakmai önképzés

 

Önértékelési programból adódó feladatok:

  • Az önértékelési kézikönyvben leírtak alapján: a tanulás és tanítás, a változások, önmagam, mások és az intézmény stratégiai vezetése és operatív irányítása.
  • Az intézményi önértékelés, a tanfelügyeleti ellenőrzés, illetve a pedagógus minősítés jogszabályoknak és a belső szabályzóknak megfelelő működtetése. Ezeken a területeken szükséges vezetői funkciók alkalmazása.
  • Az intézmény hatékony működése érdekében a rendelkezésre álló források folyamatos számbavétele, illetve fejlesztése, a pályázati lehetőségek szélesebb körű feltérképezése, kiaknázása a forrásbővítés érdekében.
  • A 2018-as intézményi tanfelügyeleti látogatást követő feladatok időarányos megvalósítása
  • A 2018-as vezetői tanfelügyeleti látogatást követő feladatok időarányos megvalósítása

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2. Megvalósítás

 

A 2020-2021-es nevelési év munkatervének értékéléséből adódó ez évi feladatok:

 

  • A minőségelvű működés érdekében:
  • Az óvoda Önértékelési Programjának szükség szerinti korrekciója.
  • A vezetői és intézményi tanfelügyeletet követő intézkedési tervek időarányos megvalósítása
  • Az intézmény szabályozó dokumentumainak szükség szerinti korrekciója
  • Pontos adatkezelés, adatszolgáltatás

 

  • A szervezet szakmai színvonalának erősítése érdekében:
  • A pedagógiai munka írásos dokumentumainak (éves tervek, csoportnapló, egyéni fejlesztési tervek, fejlődési napló) napra kész vezetése, megfeleltetése a pedagógus kompetenciákkal.
  • A csoport nevelő, tervező, gyakorlati munkájának folyamatos nyomon követése, értékelése, elemzése.
  • Tehetséggondozás, felzárkóztatás tudatosabb tervezése, megvalósítása.
  • A továbbképzéseken szerzett kompetenciák, valamint a saját „jó gyakorlatok” megosztása.
  • A pedagógusok szakmai fejlődésének támogatása belső és külső továbbképzések által.
  • Informatikai kompetenciák fejlesztése belső tapasztalatátadás, segítségnyújtás keretében
  • Az intézményi szervezeti kultúra erősítése és fenntartása (minőségi munkavégzés, kiegyensúlyozott munkatársi kapcsolatok)
  • A hatékony munkavégzés feltételeinek megteremtése, a feladatok egyenlő felosztása
  • Az online oktatási forma egységes elvének kidolgozása és alkalmazása (amennyiben szükséges)

 

  • A családokkal való hatékony együttműködés érdekében:
  • A család elsődleges szerepének hangsúlyozása
  • A gyermekek egyéni képességeinek megfelelő nevelés és fejlesztés a családok széleskörű bevonásával. A szülők folyamatos tájékoztatása a gyermek fejlődéséről és javaslattétel a szükséges fejlesztési feladatokról.
  • Szülői értekezleteken, egyéni beszélgetéseken a szülők segítése a mindennapi nevelésben, és az iskolai életre történő felkészítésben
  • Az óvodai rendezvények színvonalas megvalósítása a családok részvételével
  • Az online oktatás szükségessége, módja, szülői lehetőségek felmérése, szervezése, lebonyolítása, kölcsönös visszajelzések (amennyiben erre sor kerül az idei nevelési évben)
  • Szülői szervezet hatékony működtetése

 

 

  • Kiemelt szakmai feladat – Mozgásfejlesztés

A 2020-2021-es nevelési évben elkezdett kiemelt szakmai feladatunk folytatása. A mozgás a gyermek legtermészetesebb megnyilvánulási formája. A 3-6 éves korú gyermek mozgásfejlettsége képet ad általános fejlettségi szintjéről, a fejlődés tempójáról. Programunkban alapvető szerepe van a mozgásfejlődés folyamatos nyomon követésének, rögzítésének, az egyes funkciók fejlettségének elmaradása esetében felzárkóztatásnak.

Cél:

  • Változatos mozgásfejlesztéssel, változatos eszköztárral, gyakorlatokkal, téri helyzetek felidézésével fejleszteni a vizuális memóriát,
  • A testrészek, téri irányok, formák bemozgásával, megismerésével, megnevezésével bővíteni a térről való ismereteiket, fejleszteni térészlelésüket, gyarapítani szókincsüket
  • A megnevezett, látott és elvégzett cselekvésekkel, mozgásokkal elősegíteni a különböző észlelési területek integrációját, keresztcsatornák, fogalomalkotás fejlesztése
  • A későbbi tanulási képességeket meghatározó szenzomotoros képességek fejlesztése (testséma, finommozgás, térbeli, időbeli tájékozódás, tér-irány észlelés, egyensúlyérzék)
  • Szabad játéktevékenységben minden gyermek megtalálja a fejlettségének, temperamentumának, érdeklődésének legmegfelelőbb mozgástevékenységet
  • Gyermekjóga megismertetése és alkalmazása

 

Feladatok:

  • A gyermekek természetes mozgáskedvének megőrzésével, játékba ágyazottan, változatos eszközökkel a mozgás megszerettetése
  • Rendszeres, mindennapi átmozgatással, valamint heti egyszeri irányított mozgásfejlesztéssel az egészséges életvitel kialakítása
  • A rendelkezésre álló eszközök (labdák, szalagok, trambulin, padok, babzsákok, akadálypályák, hullahopp karikák, guruló mozgásfejlesztők, bobo-car stb.) használatával mozgástapasztalatok bővítése
  • Változatos gyakorlással – szükség esetén a rendelkezésre álló szakkönyvek használatával – mozgáskészségek alakítása
  • Testi képességek, fizikai erőnlét fejlesztése (koordinációs, kondicionális)
  • A mozgáson keresztül az értelmi struktúrák, a szociális képességek fejlesztése (éntudat, tolerancia, siker, kudarc stb.)
  • Szabadtérben végezhető mozgásformák előtérbe helyezése
  • Ovi Sí keretében a téli sportok megismertetése
  • Gyermekjóga beépítése az irányított mozgásfejlesztésbe

 

 

 

1.3. Ellenőrzés

 

Az ellenőrzés és értékelés alapelvei az alábbiak:

  • Az értékelés területei lefedik a működés valamennyi területét
  • Kiemelt hangsúlyt helyezünk a szabályozó dokumentumokban foglaltak betartására
  • Az ellenőrzés formai (megfelelőségi) és tartalmi (minősítő értékelési) feladatai az önértékelés módszereivel történnek
  • A szakmai munka értékelésének alapjai az intézményi elvárásokra alapozott önértékelési (teljesítményértékelési) és a külső szakmai ellenőrzés és értékelés, valamint az általános pedagógiai elvárásokra alapozott – a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó – nyilvános szempontok alapján történik.

 

 

Ellenőrzés-értékelés

területei

 

 

Érintettek

 

Időpont

Felelős

 

Megjegyzés

megfelelési ellenőrzés

értékelés

A működés törvényessége – Gazdálkodás

Étkezési befizetések ellenőrzése

óvodatitkár

havonta

óvodatitkár

 (önellenőrzés)

 

 

Felvételi és mulasztási napló

óvodapedagógusok

havonta

óvodapedagógusok

Bánáti Tiborné

 

Statisztikai adatok nyilvántartása

óvodapedagógusok

10.01.

szükség szerint

óvodapedagógusok

Bánáti Tiborné

 

KIR- adatbázis naprakészsége

óvodavezető

folyamatosan

óvodavezető

(önellenőrzés)

Bánáti Tiborné

 

A működés törvényessége – Tanügyigazgatás

Törzskönyv

óvodavezető

09.01.

Bánóvodavezető

fenntartó

 

Adatszolgáltatás a Fenntartónak a tanköteles gyerekekről

óvodavezető

01.15.

óvodavezető

(önellenőrzés)

Bánáti Tiborné

 

Felvételi, előjegyzési napló

óvodavezető

Lezárás: 08.31.

Nyitás: 09.01.

óvodavezető

(önellenőrzés)

Bánáti Tiborné

 

Intézmény működését szabályozó dokumentumok – felülvizsgálat, elkészítés

Pedagógiai program

óvodapedagógusok

óvodavezető

2021. 10.31.

Bánáti Tiborné

Bánáti Tiborné

Részt vesz az Önértékelési szakmai munkaközösség

SZMSZ és Mellékletei

Házirend

Önértékelési Program

Munka és tűzvédelmi szabályzat

óvodavezető

2021. 09.16.

 

HACCP

dajkák

 

A működés feltételei – eszköz, felszerelés

Helyi szintű leltározás

óvodatitkár

2022. 07.31.

Bánáti Tiborné

Bánáti Tiborné

 

Tárgyi eszközök pótlása

Intézményvezető

2022. 08.31.

Bánáti Tiborné

Bánáti Tiborné

 

 Működés feltételei – fizikai környezet

Bejárás: munkavédelmi szemle

óvodavezető

havonta

Bánáti Tiborné

Bánáti Tiborné

 

Tűzvédelmi szemle

óvodatitkár

Negyedévente

Bánáti Tiborné

Bánáti Tiborné

 

Tisztasági szemle 

dajkák

havonta

óvodavezető

1 fő dajka

Bánáti Tiborné

Szükség szerint azonnali visszacsatolás

Személyi

Személyi anyagok

óvodatitkár

folyamatos

 

Bánáti Tiborné

 

Egészségügyi könyvek

óvoda dolgozói

09.01.

 

helyettes

 

Munkaköri leírások

minden dolgozó

09.01.

(szükség esetén)

Bánáti Tiborné

Bánáti Tiborné

 

Nevelési folyamatok – fejlesztési tartalmak – alkalmazottak munkája

Tervezési és értékelési dokumentumok

óvodapedagógusok

negyedévente

óvodavezető

Bánáti Tiborné

 

Nevelési gyakorlat:

–  szülői értekezletek

–  befogadás-beszoktatás

–  foglalkozásvezetés tervezés – értékelés

óvodapedagógusok

Ütemterv szerint

 

óvodavezető

 

Bánáti Tiborné

 

Nevelőmunkát segítő alkalmazottak munkája

nevelőmunkát segítő alkalmazottak

Ütemterv szerint

óvodavezető

Bánáti Tiborné

 

Gyermekvédelem

óvodapedagógusok

félévente

 

Bánáti Tiborné

 

Gyermekétkeztetés

dajkák

havonta

óvodavezető

Bánáti Tiborné

 

Szülők igényeire alapozott szolgáltatások

óvodapedagógusok

félévente

Bánáti Tiborné

Bánáti Tiborné

 

A szervezet működése

Vezetés színvonala

Intézményvezető

óvodavezető

Szóbeli értékelés vezetői értekezleteken

Bánáti Tiborné

Bánáti Tiborné

 

Kapcsolatok:

–       fenntartóval

–       önkormányzattal

–       iskolával

–       védőnővel

–       Síparkkal

–       családsegítővel

–       szakszolgálatokkal

–       művelődési intézményekkel

–       körzeti megbízottal

óvodavezető

óvodapedagógus

féléves,

éves

értékelés

Bánáti Tiborné

Bánáti Tiborné

 

                     

 

 

1.3.1.  A vezetői ellenőrző tevékenység tematikája

 

 

Feladat

Határidő

Érintettek

Dokumentum

Ellenőrzésért felelős

Módszer

1.

Beszoktatás-szocializáció, közösségi élet szokásainak, szabályainak alakítása

2021.10.11. – 10.15.

óvodapedagógusok

Ellenőrzési lap

Óvodavezető

Megfigyelés

2.

Iskolára való felkészítés (felzárkóztatás, egyéni képességfejlesztés)

 

Mozgásfejlesztés

 

2021.11.08. – 11.12.

 

 

 

2022.01.10. – 01.04.

 

óvodapedagógusok

 

 

 

óvodapedagógusok

 

Ellenőrzési lap

Óvodavezető

Megfigyelés

3.

Nyílt nap

2022.04.22.

óvodapedagógusok

óvodavezető

Ellenőrzési lap

Óvodavezető

Megfigyelés

4.

Tanügy-igazgatási dokumentumok ellenőrzése: Csoportnaplók megnyitása, naprakészségének ellenőrzése

2021.09.30.

2022.02.18.

2022.06.24.

óvodapedagógusok

Ellenőrzési lap

Óvodavezető

Dokumentum

elemzés

5.

A napi gyakorlati munkára való felkészülés dokumentációjának ellenőrzése (negyedéves tervek, heti tervek, reflexiók)

Negyedéves tervek: 2021. 09.15.

2021.12.10.

2022.02.25.

Heti tervek: minden péntek

Reflexiók: minden péntek

óvodapedagógusok

Szóbeli értékelés

Éves értékelés

Óvodavezető

Dokumentum

elemzés

6.

 

Tanügy-igazgatási dokumentumok ellenőrzése:

Mulasztási naplók vezetése

 

Minden hónap utolsó napja

óvodapedagógusok

Ellenőrzési lap

Óvodavezető

Dokumentum

elemzés

7.

~ Csoport pedagógusaival történő együttműködés,

~ napirend ismerete,

~ egészséges életmód szokás-szabályrendszerébe történő bekapcsolódás,

~ Környezet rendjének, tisztaságának higiénés betartása,

~ Gyermekkel, szülővel kapcsolattartás,

~ Az intézmény helyiségeinek tisztán tartása

~ Időszakonként és szükség szerint fertőtlenítések

Folyamatos

Dajkák

Értékelő és minősítő lap

Óvodavezető

Megfigyelés

8.

~ Gyermekekkel történő kapcsolattartások,

~ Együttműködés a szakemberekkel

~ Gyermekek szabadidős tevékenységében történő aktív részvétel

~ Egészségügyi feladatokban történő segítésnyújtás

~ Foglakozásokon való részvétel, gyermek segítése a feladatok sikeres végrehajtásában

~ Étkeztetési, pihenési, öltözködési feladatokban való közreműködés

Folyamatos

Dajkák

Értékelő és minősítő lap

Óvodavezető

Megfigyelés

9.

~ HACCP rendszer működtetése

~ ÁNTSZ előírások betartása

~ kéthetente nagytakarítás

~ havonta hűtő leeresztése

Folyamatos

Dajkák

Értékelő és minősítő lap

Óvodavezető

Megfigyelés

10.

~ Udvar napi gondozása, locsolások, homokozó szellőztetése, hólapátolás, csúszásveszély elhárítása, lehullott falevelek összeszedése, növények gyomtalanítása, folyamatos fűnyírás

Folyamatos

Dajkák

Önkormányzati dolgozók

Értékelő és minősítő lap

Óvodavezető

Megfigyelés

11.

~ étkezési támogatások nyilvántartása, analitikus vezetése,

~ számlák ellenőrzése, időrendi lefűzése

~ gyermekek, és a dolgozók adatainak kezelése, adatszolgáltatás a fenntartó felé

~ gyermekcsoportok névsorának nyilvántartása táblázat formájában

~ leltári készletek folyamatos nyilvántartása, kiadott fogyóeszközök vezetése

~ statisztikai adatok előkészítése

~ pontos naprakész nyilvántartások vezetése

~ postázással kapcsolatos feladatok végrehajtása

Folyamatos

Óvodatitkár

Értékelő és minősítő lap

Óvodavezető

Megfigyelés

12.

Szülői értekezletek

Folyamatos

Óvodapedagógusok

Ellenőrzési lap

Óvodavezető

Megfigyelés

14.

Gyermekvédelem /

HH-s, HHH-s gyerekek

Folyamatos

Óvodapedagógusok

Feljegyzés

Gyermekvédelmi felelős

Megfigyelés

15.

Nyílt nap az új szülőknek

2022.04.22.

Óvodapedagógusok

Jelenléti ív

Óvodavezető

Beszélgetés

 

 

1.4. Mérések, értékelés

Cél: A törvényes működés mellett, a partnerek megelégedését szolgáló minőségi munkavégzés

 

 

Célhoz kapcsolódó feladatok

Határidő

Felelős

Készítendő dokumentum

Sikerkritérium

Visszacsatolás (értékelés, nyilvánosságra hozatal)

Ellenőrzés

1.

Dolgozók teljesítményértékelése és minősítése

2022.05.20.

Óvodavezető

Minősítő lapok diagramok

90%-t meghaladó teljesítmény

Egyéni megbeszélések

Fenntartó

2.

Szülő-és gyermek elégedettségmérés és értékelés

2022.03.18.

óvodapedagógusok

Értékelések

90%-t meghaladó elégedettség

Tanévzáró nevelői értekezlet

2022.06.18.

Óvodavezető áti Tiborné

3.

Követő kérdőívek elküldése az iskolákba

2022.04.13.

BECS vezető

Értékelések

90%-ot meghaladó elégedettség minden területen

Tanévzáró nevelői értekezlet

2022.06.18.

Intézményvezető

4.

Gyermekek fejlettség és neveltségi szint mérése

2022.04.29.

BECS vezető

Értékelések

Pedagógiai hozzáadott érték magas értéke

Tanévzáró nevelői értekezlet

2022.06.18.

Intézményvezető áti Tiborné

5.

 

A működés feltételei – eszköz, felszerelés

 

2022.08.31.

Óvodavezető

Jegyzőkönyv

Hiánytalan eszközkészlet

Munkatársi értekezlet

Fenntartó

Intézményvezető

 

 

  • Az önértékelés, a külső tanfelügyeleti szakmai ellenőrzés és a pedagógusok előmeneteli rendszerének alapját képező minősítési rendszer működtetéséből adódó feladatok ellátása

 

  • Az intézményvezetés felelőssége az ellenőrzésre kijelölt pedagógusok felkészítése a minősítésre és a tanfelügyeleti ellenőrzésre, ennek érdekében az intézményi önértékelés jogkövető megszervezése, illetve a tevékenységlátogatási (hospitálási), dokumentumellenőrzési intézményi gyakorlat folytatása.
  • A pedagógusok felelőssége abban áll, hogy a nevelési, tevékenység és foglalkozáslátogatás, és az azt követő interjú, valamint a dokumentumellenőrzés során úgy a belső, mint a külső ellenőrzésnél felkészültségüket, pedagógiai kompetenciájukat, hivatásszeretetüket bizonyítsák, hiszen az egész intézményről alkotott kép az egyes pedagógusok és a vezetés összteljesítményét mutatja.
  • a nevelés, a tevékenység és foglalkozáslátogatás során
  • a dokumentumellenőrzés során
  • az interjú és a portfólióvédés során

 

Közvetlenül érintettek köre:

Önértékelés az intézmény éves önértékelési terve szerint:

Tanfelügyeleti ellenőrzés: Nem kerültünk be a tanfelügyeleti ellenőrzésbe.

Minősítési eljárás: –

 

Mind a belső, mind pedig a külső szakmai ellenőrzések során annak feltárása folyik, milyen módon és mértékben jelennek meg a pedagógus munkájában az alábbi szakmai tartalmak:

  • Az intézmény saját elvárásainak való megfelelés
  • Az általános pedagógiai szempontoknak való megfelelés
  • Mesterségbeli tudás a pedagógus kompetenciák mentén

 

 

Belső Önértékelési csoport (BECS) működtetése

A munkaközösség kiemelt feladatai:

  • A törvényi és jogszabályi változások figyelemmel kísérése, közös értelmezése.
  • Az 5 éves Önértékelési belső szabályzat felülvizsgálata, aktualizálása a következő 5 évre
  • Az intézményi önértékelési rendszer kidolgozása során átvizsgált intézményi dokumentumok (PP, SZMSZ és mellékletei, Házirend, Önértékelési Program), korrekciója
  • A 2018-as intézményi tanfelügyeleti ellenőrzést követően elkészült intézkedési tervben megfogalmazott feladatok végrehajtása. Az ehhez kapcsolódó részfeladatok megvalósítása és értékelése.

A munkaközösség feladata az önértékelés során, hogy közreműködik:

  • az intézményi elvárás-rendszer felülvizsgálatában, szükség szerinti aktualizálásában
  • Az intézkedési tervek megvalósítását segítő terv elkészítése, a feladatok elosztása, a végrehajtás ellenőrzése, visszacsatolás az évvégi beszámolóban, ill. szükség szerint folyamatosan. Iskolával közösen.

 

 

A célhoz kapcsolódó feladatok

Felelős
Határidő

A feladat végrehajtást ellenőrzi

A feladat dokumentációja

1.

Alakuló ülés

–  Az önértékeléssel kapcsolatos tartalmi és szervezési feladatok

–  Törvényi változások közös értelmezése

–  Önértékelési ütemterv megbeszélése

–  Munkatervi feladatok pontosítása, véglegesítése.

Intézményvezető

Lászlóné Hajnal Márta Csilla

2021.09.30.

Bánáti Tiborné

Projektterv

2.

Szabályzó dokumentumaink törvényi megfeleltetése és szükséges módosítása.

Intézményvezető

(Lászlóné Hajnal Márta Csilla)

2021.11.30.

Bánáti Tiborné

Jegyzőkönyv

3.

Az intézményi önértékelés jogkövető megszervezésével kapcsolatos feladataink

– önértékelések (2 fő)

– Teljesítményértékelés,

– Partneri igény és elégedettség mérés,

Intézményvezető

(Lászlóné Hajnal Márta Csilla)

2022.03.31.

Bánáti Tiborné

Jegyzőkönyv

4.

Intézkedési terv időarányos megvalósítása

Intézményvezető

(Lászlóné Hajnal Márta Csilla)

2022.04.15.

Bánáti Tiborné

Projektterv

5.

Éves célok és feladatok értékelése; éves beszámoló előkészítése.

Intézményvezető

(Lászlóné Hajnal Márta Csilla)

2022.06.18.

Bánáti Tiborné

Beszámoló

Munkaközösség vezető:

Team tagok:

Működési rend:

 

2. Személyiség- és közösségfejlesztés

 

2.1. Személyiségfejlesztés

 

2.1.1. Adatok

 

Csoport neve

Mókus

Szervezeti forma

vegyes csoport

Gyermeklétszám

12 fő

SNI-s gyermekek

0 fő

BTMN-s gyermekek

1 fő

 

 

2.1.2.Gyermekvédelem érdekében kitűzött feladatok

 

Céljaink a törvényi elvárások szerinti működés során:

A gyermekek részére lehetőségek szerint maximálisan biztosítani az esélyegyenlőséget, megakadályozni a társadalmi leszakadást

  • A prevenció, amely során szeretnénk megelőzni a hátrányos, illetve halmozottan hátrányos +
  • helyzet kialakulását, valamint segítséget nyújtani a meglévő hátrány leküzdéséhez.
  • A családok tiszteletben tartása, a családi nevelés erősítése a rászorulók körében.
  • Szoros kapcsolat kialakítása a közvetlenül segítséget kérő családokkal.

 

A gyermekvédelmi feladatok ellátását a Pedagógiai Programban részletezett jelzőrendszer működtetésével látjuk el.

Figyelembe vesszük:

  • Az etnikai kisebbséghez tartozó gyermekek kultúrájának pozitív értékeit
  • A sajátos nevelést igénylő gyermekekkel kapcsolatos törvényi elvárásokat és a sérülés-specifikus fejlesztések biztosítását
  • A differenciált fejlesztés lehetőségeit a hátrányos helyzetű, és a nehezebben kezelhető gyermekek esetében

 

 

 

 

 

A célból adódó feladatok:

  • A HH-s és a HHH-s gyermekek fejlődésének hangsúlyosabb nyomon követése (mérés- felzárkóztatás) és számukra az óvoda- iskola átmenet megkönnyítése
  • A Szociális Szolgáltató Centrum által delegált óvodai szociális segítővel a kapcsolat kialakítása és az érdemi együttműködés
  • A gyermekvédelmi eljárásrend lépéseit betartva a veszélyeztetett gyermekek felmérése, hátrányuk enyhítése
  • Szükség esetén a kapcsolatfelvétel a szülőkkel és a külső partnereinkkel: családsegítő, gyámhivatal, szakértői bizottságok, szakszolgálatok, rendőrség, védőnő, gyermekorvos

 

Az óvodapedagógus feladatai:

  • Az óvodába járási kötelezettség teljesítésének nyomon követése.
  • Megtervezi, megszervezi, biztosítja az óvodán belüli és kívüli prevenciós programokat, melyek a pozitív élményen keresztül mintát adnak a gyerekeknek és családoknak (bábszínház, kirándulások, állatkerti látogatás, részvétel a hagyományos ünnepeken stb.).
  • Biztosítja a gyermekeket megillető jogok érvényesülését, szükség esetén védő – óvó intézkedésre javaslatot tesz.
  • A problémákat, a hátrányos helyzet okozta tüneteket és okokat felismeri, és szükség esetén szakember segítségét kéri.
  • A feltáró munka után a felzárkóztatást, tehetséggondozást megtervezi, megvalósítja (a gyermekek fejlődési lapjain feljegyzést készít).
  • A szülőkkel megfelelő, együttműködő kapcsolatot alakít ki.

A feladatok megvalósításáért az óvodavezető, az óvodapedagógusok és a gyermekvédelmi felelős felel.

/Gyermekvédelmi ütemterv: lásd. 2. sz. melléklet/

 

2.1.3. Alapszolgáltatások

 

  • Logopédiai foglalkozás: Gyöngyösre kell lehordani a szülőknek a gyermekeket, nincs utazó szakember.
  • Fejlesztő foglalkozások: Pásztóra hordják a gyermeket, a lakóhelyéhez közeli Szakszolgálathoz. A fejlesztő pedagógus heti 1 órában foglalkozik.
  • Nevelési Tanácsadó igénybevétele

 

2.1.4. Szülői igényekre alapozott térítéses szolgáltatások

 

Szülői igényekre alapozott (a szolgáltatónak kifizetett térítési díj ellenében nyújtott) szolgáltatások a szülői igények függvényében változók.)

  • Gyermekjóga: Heti egy alkalommal – óvodapedagógus végzi, délutáni időpontban, az iskolában

 

Egyéb szolgáltatás: (a nagycsoportosoknak a szülők igénye alapján)

  • Síelés a mátraszentistváni Síparkban – sí-oktatóval és óvodapedagógussal, téli időszakban, hetente egyszer.

2.1.5. Tehetséggondozás érdekében kitűzött feladatok

 

Cél: Óvodai szinten a tehetség ígéretének felismerése, tehetségük kibontakoztatásának segítése.

 

Az óvodai tehetséggondozás a tehetség ígéretek megtalálásával kezdődik, majd a fejlesztés egyénre szabott módon folytatódik. Viszonylag kevés az a gyerek, akinek a tehetsége korán megnyilatkozik (kiválóan rajzol, énekel, számol fejben stb.), de a tehetség ígéretek felfedezése és fejlesztése igazi kihívás az óvodapedagógus számára. A tehetség lehetőségének feltárása az egyéni adottságok aprólékos megfigyelésével, majd annak elemzésével kezdődik. A tehetséggondozás folyamatát egyénre szabott módszerekkel, eszközökkel fejlesztjük, és figyelembe vesszük a gyermekek egyéni szükségleteit, képességeit és életkori sajátosságait. Feladatainkat komplex módon valósítjuk meg. Az óvodánkban a tehetséges gyermekek fejlesztése a mindennapi cselekvéses helyzetekbe építve az óvodai csoportban történik. A gyerekek szabadon dönthetnek arról, hogy részt vesznek-e a felkínált tevékenységben vagy sem. Ezek a játékos helyzetek is hozzájárulnak az óvodás gyermekek személyiségének alakulásához, amelyet az érzelmi biztonságot nyújtó, támogató környezet és az óvónő személyisége is segít.

 

 

A célhoz kapcsolódó feladatok

Felelős

A feladatban érintettek

Határidő

A feladat végrehajtást ellenőrzi

A feladat dokumentációja

1.

Tehetség támogatása a különböző korosztályban

óvodapedagógusok

Óvodapedagógusok, Gyermekek

Folyamatos

Bánáti Tiborné

Pedagógiai Program

Munkaterv

 

2.

Rajzversenyeken, sportversenyeken való részvétel

óvodapedagógusok

Óvodapedagógusok, Gyermekek

Folyamatos

Bánáti Tiborné

Pedagógiai Program

Munkaterv

Versenykiírás

 

3.

Segítségnyújtás a szülőknek a külön foglalkozások megkereséséhez

óvodapedagógusok

Óvodapedagógusok, Szülők

Folyamatos

Bánáti Tiborné

Fejlettségmérő lapok

               

 

 

 

 

 

 

2.1.7. Felzárkóztatás érdekében kitűzött feladatok

 

Cél: A Pedagógiai Programban leírtak végrehajtása

 

Óvodánkban, differenciált foglalkoztatás keretében végezzük a felzárkóztatást, egyéni, vagy kiscsoportos foglalkoztatási formában. A fejlődés nyomon követése a fejlődési naplóban és a mérőlapokon kerül rögzítésre. A gyermekek fejlődési naplója tartalmazza a fejlesztési feladatot, melyhez az eszközt, témát és munkaformát az óvodapedagógus választja meg, a gyermekhez igazítva.

 

 

 

A célhoz kapcsolódó feladatok

Felelős

A feladatban érintettek

Határidő

A feladat végrehajtást ellenőrzi

A feladat dokumentációja

1.

Egyéni fejlettségi tempó maximális figyelembevétele

óvodapedagógusok

Óvodapedagógusok, gyermekek

Folyamatos

Bánáti Tiborné

Pedagógiai Program

Munkaterv

Fejlettségmérő lapok

2.

A sokoldalú megtapasztalás lehetőségeinek biztosítása

óvodapedagógusok

Óvodapedagógusok, gyermekek

Folyamatos

Bánáti Tiborné

Pedagógiai Program

Munkaterv

Foglalkozási terv

3.

A családokkal való együttműködés

óvodapedagógusok

Óvodapedagógusok, szülők

Folyamatos

Bánáti Tiborné

Pedagógiai Program

Munkaterv

4.

Szakemberekkel való együttműködés

óvodapedagógusok

Óvodapedagógusok,

logopédusok,

fejlesztőpedagógus

Folyamatos

Bánáti Tiborné

Pedagógiai Program

Munkaterv

               

 

 

 

 

2.2. Közösségfejlesztés

 

2.2.1. Óvodánk ünnepei – hagyományokA nemzeti és óvodai ünnepek megünneplésének tervezett rendje és időpontjai:

Dátum

Esemény

Felelős

Szintjei

 

2021.09.13. – 2021.09.17.

Környezetvédő hét,

Takarítási világnap 09.18.

 

Óvodapedagógusok

 

Csoport

2021.09.29.

Mihály napi vásár

Óvodapedagógusok

Óvodai

2021.10.04.

Állatok világnapja

Óvodapedagógusok

Csoport

2021.10.18. – 2021.10.22.

Tök hét

Óvodapedagógusok

Csoport

2021.10.22.

Megemlékezés Nemzeti ünnepünkről 10.23.

Óvodapedagógusok

Csoport

2021.11.11.

Márton nap

Óvodapedagógusok

Csoport

2021.11.22. – 2021.11.26.

Ősz búcsúztató hét

Óvodapedagógusok

Csoport

2021.12.06.

Mikulás Ünnep

Óvodapedagógusok

Óvodai

2021.12.20.

Karácsony

Óvodapedagógusok

Csoport

2021.12.21.

Karácsonyi műsor

Óvodapedagógusok

Intézményi

2022.01.31. – 2022.02.04.

Maci hét

Óvodapedagógusok

Csoport

2022.02.25.

Farsang

Óvodapedagógusok

Óvodai

2022.03.11.

Megemlékezés Nemzeti ünnepünkről 03.15.

Óvodapedagógusok

Csoport

2022.03.22.

Víz világnapja

Óvodapedagógusok

Csoport

2022.04.13.

Húsvét

Óvodapedagógusok

Csoport

2022.04.22.

Föld napja

Óvodapedagógusok

Óvodai

2022.04.22.

Nyílt nap – leendő ovisoknak

Óvodapedagógusok

Óvodai

2022.04.29.

Anyák napja

Óvodapedagógusok

Óvodai

2022.05.10.

Madarak, fák napja

Óvodapedagógusok

Csoport

2022.

Tavaszi Zsongás

Óvodapedagógusok

Intézményi

2022.05.27.

Gála 14 óra

Óvodapedagógusok

Intézményi

2022.05.27.

Gyermeknap

Óvodapedagógusok

Csoport

2022.06.03.

Ballagás 13.30 óra

Óvodapedagógusok

Óvodai

2022.06.03.

Nemzeti összetartozás napja

Óvodapedagógusok

Csoport

2022.06.06.

Környezetvédelmi világnap

Óvodapedagógusok

Csoport

Közös megemlékezés a gyermekek név-, és születésnapjáról.

 

3. Eredmények

 

Az eredmények kimutatása és publikálása

 

Tartalom

Megjelenítés

Felelős

Határidő

Gyermekek fejlődésével

összefüggő mérések

Fejlődési napló – szülői tájékoztató

Éves beszámoló

Óvodapedagógusok

óvodavezető

Fogadó óra

Külső, belső partneri

elégedettségvizsgálat

 

Külső, belső partnerek szóbeli tájékoztató

Éves beszámoló

BECS vezető

Tanévzáró nevelési értekezlet

2022.06.18.

Innováció bemutatása

Éves beszámoló

óvodavezető

2022.06.18.

 

 

4. Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció

 

4.1. Nevelés nélküli munkanapok rendje

 

A törvényi előírásoknak megfelelően intézményünk nevelési évente 5 munkanap erejéig nevelés nélküli munkanapokat szervezhet. Ezeken a napokon az arra igényt tartók számára ügyeleti ellátást biztosítunk. Az ilyen napokat a nevelőtestület szakmai továbbképzése, valamint az intézmény működésével kapcsolatos tervezési és értékelési feladatok ellátására használjuk fel. Az időpontokról a szülők, legkésőbb 7 nappal előbb értesítést kapnak.

           

Időpontjai:     

  • augusztus
  • február
  • április
  • június
  • augusztus

 

 

 

 

Nevelésnélküli munkanapok tervezett időpontjai témája, munkatársi értekezlet rendje:

 

 

Nevelőtestületi értekezletek

Téma

Határidő

Felelős

Érintettek

Dokumentum

1.

Tanévnyitó nevelőtestületi értekezlet

A nevelési év feladatainak megbeszélése

·   Törvényi változások

·   Éves munkaterv ismertetése, elfogadása

·   Felelősök kijelölése, megválasztása

·   Tűz- és munkavédelmi oktatás

2021. 08. 24.

Nevelés nélküli munkanap

Bánáti Tiborné

 

Minden dolgozó

SZMK tagjai

Jegyzőkönyv

munkaterv

2.

Szabályzó dokumentumok felülvizsgálata, módosítása

Az 5 évre szóló Önértékelési Szabályzat elkészítése

 

2021. 02.

Nevelés nélküli munkanap

Bánáti Tiborné

 

Minden dolgozó

Jegyzőkönyv

3.

Szakmai nap

·   Nyílt nap előkészítése

·   Aktualitások

2021. 04.

Nevelés nélküli munkanap

Bánáti Tiborné

Pedagógusok

Jegyzőkönyv

4.

Tanévzáró alkalmazotti és nevelőtestületi értekezlet

 

·   A nevelési év értékelése

·   Egyéni tapasztalatok

2021. 06. 18.

Nevelés nélküli munkanap

Bánáti Tiborné

Minden dolgozó

 

Jegyzőkönyv

munkaterv

5.

2022/2023.Tanévnyitó alkalmazotti és nevelőtestületi értekezlet

A nevelési év feladatainak megbeszélése

·   Törvényi változások

·   Éves munkaterv ismertetése, elfogadása

·   Felelősök kijelölése, megválasztása

·   Tűz- és munkavédelmi oktatás

2022. 08.

Nevelés nélküli munkanap

 

Minden dolgozó

SZMK tagok

Beszámolók,

jegyzőkönyv

munkaterv

 

 

 

 

Nevelő-oktató munkát közvetlenül segítő

Határidő

Felelős

Érintettek

Dokumentum

1.

A tanév feladatai

2021. 08. 24.

Bánáti Tiborné

Pedagógiai munkát segítők

Munkaterv, feljegyzés

2.

Nyári teendők

2022. 06. 18.

Bánáti Tiborné

Pedagógiai munkát segítők

Feljegyzés

3.

Aktualitások

Minden hónap első hétfő 13:00 – 14:00

Bánáti Tiborné

Pedagógiai munkát segítők

Feljegyzés

 

 

4.2. Szakmai munkaközösségek

 

Óvodánkban nem működik szakmai munkaközösség külön, csak az iskolával együtt:

  • BECS

 

A BECS éves tevékenységében hangsúlyos szerepet kap a jogszabály által előírt külső tanfelügyeleti szakmai ellenőrzésekre és a minősítési rendszer tényleges gyakorlatára történő tudatos felkészülés támogatása. (3 fő)

 

A BECS tagokkal szembeni általános elvárás

  • Személyes bekapcsolódás és aktív szerepvállalás az intézményi célok elérésében
  • Törekvés a szakmai igényességének elérésére
  • Hatékony feladatvállalás, felkészülés,
  • Szakmai információáramlás biztosítása a közvetlen munkatársak között.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Intézmény külső kapcsolatai

 

5.1. Család – óvoda kapcsolata

 

Az óvodai nevelés a családi neveléssel együtt, azt kiegészítve szolgálja a gyermek harmonikus fejlődését. Ennek alapvető feltétele a családdal való szoros együttműködés. Tekintettel vagyunk a családok értékrendjének sokféleségére, tudatosan vállaljuk a családi nevelés kiegészítését, óvodánk mindennapi életébe való betekintéssel.

 

Célunk, hogy a családdal való kapcsolatunkat jellemezze:

  • A kölcsönös bizalom, a tisztelet, az alkalmazkodás és a segítségnyújtás
  • Az egyenrangú nevelőtársi viszony
  • A folyamatosság
  • A nyitottság
  • A SZMK kezdeményező, véleménynyilvánító munkája

 

Feladatunk:

Az óvoda és a szülők között kialakított jó és tartalmas kapcsolat további erősítése. A különböző kapcsolattartási formáink lehetőségeinek kihasználása:

  • A nyílt és bizalomra épülő kommunikációra, információcserére, hiteles tájékoztatásadásra törekvés.
  • A szülőknek naprakész tájékoztatás gyermekük fejlettségéről, a fejlesztés további lehetőségeiről, az óvoda által megtett intézkedésekről;
  • A gyermekek alaposabb egyéni megismerése érdekében a fogadóórák kihasználása;
  • Az intézmény honlapján naprakész betekintés nyújtása az intézmény napi életébe;
  • A szülők tájékoztatása a minőségfejlesztés feladatainak megvalósításáról, a vizsgálatok eredményeiről, a partneri mérés eredményeiről;
  • Az óvodában nyílt napok szervezése
  • Szükség esetén a gyermekek meglátogatása otthon.
  • Egyéni beszélgetések, fogadóórák tartása meghívással.

 

Amennyiben online oktatásra kerülne sor: A családok támogatása az óvodáskorú gyermek testi és lelki szükségleteinek kielégítése, ezen belül az egészséges életmód alakítása, az érzelmi, az erkölcsi és az értékorientált közösségi nevelés, valamint az anyanyelvi-, értelmi fejlesztés és nevelés megsegítése a szokásostól eltérő formában, többnyire számítástechnikai eszközök igénybevételével.

 

 

 

5.1.1. Szülői értekezletek

 

 

Időpont

Téma

1.

 

2021.08.26.

Az óvoda Pedagógiai Programja, Házirend.

Konyhai információk, étkezéssel összefüggő kérdések megbeszélése.

Beszoktatás. Szabályok és szokásrendszer. Hetirend, napirend.

Tevékenységek, kiemelten a játék. I. féléves programok megbeszélése.

Nagycsoportos gyerekek szüleinek: Beiskolázással kapcsolatos feladatok.

Fogadóórák időpontjának megbeszélése. Aktualitások

2.

 

2022. 02. 01.

 

 

Az első félév értékelése.

Mozgásfejlesztés tapasztalatai.

II. féléves programok megbeszélése.

Kirándulással kapcsolatos megbeszélés. Aktualitások

3.

2022. 05. 19.

A nevelési feladatok évvégi értékelése.

Gála, Évzáró, Ballagás megbeszélése.

Nyári óvodai élet szervezése. Tapasztalatcsere.

Aktualitások.

 

5.1.2. Fogadó órák

 

Óvodavezető: Előre egyeztetett időpontban.

Óvodapedagógus: Előre egyeztetett időpontban.

 

5.2. Nyílt nap a leendő óvodásoknak és a gyermekek szülei számára

 

Szeretettel várjuk az óvodánk iránt érdeklődő szülőket és gyermekeket a tavaszi nyílt napunkon.

  • bepillantást nyerhetnek az óvoda életébe
  • bekapcsolódhatnak a gyermekeknek szervezett tevékenységekbe
  • megismerkedhetnek a leendő óvodapedagógusokkal
  • megismerkedhetnek az óvoda működésével, szokás-szabályaival kapcsolatosan

 

Időpont: 2022. április 22.  10.00 – 12.00.

 

 

5.3. A fenntartó (Szlovák Nemzetiségi Önkormányzat) és az óvoda kapcsolata

 

A fenntartóval mindennapos jó kapcsolatra törekszünk. Támogató, segítő jellegű munkakapcsolatot igyekszünk kialakítani.

Az intézmény és a fenntartó kapcsolata folyamatos és kölcsönös, mely kiterjed

  • Az intézmény működésével, működtetésével összefüggő feladatok ellátására
  • Az intézmény alapdokumentumainak előterjesztésére, elfogadására (ha pénzügyi vonzata van)
  • Az intézmény pénzügyi-gazdálkodási tevékenységére
  • Az intézmény gazdálkodási- törvényességi ellenőrzésére
  • Az intézmény szakmai munkájának eredményességére, a szakmai munka értékelésére,
  • Az intézmény az óvodavezetőn keresztül tart kapcsolatot az önkormányzattal.

 

A kapcsolattartás formái

  • szóbeli tájékoztatás
  • beszámolók, jelentések
  • egyeztető tárgyaláson, értekezleten való részvétel
  • a fenntartó rendelkezéseinek átvétele, végrehajtása
  • speciális információ szolgáltatás az intézmény működéséhez, gazdálkodásához, szakmai munkájához kapcsolódóan
  • statisztikai adatszolgáltatás
  • az intézmény működésének és tartalmi munkájának értékelése

 

5.4. Szakmai kapcsolatok

 

Általános Iskola és óvoda kapcsolata

  • A kapcsolattartás célja az iskolába menő gyermekek beilleszkedését megkönnyítő együttműködés kialakítása.
  • Az óvoda vezetője, pedagógusai rendszeres kapcsolatot tartanak a lakókörzet szerinti iskola igazgatójával, pedagógusaival
  • A kapcsolattartás formái:
  • iskolalátogatás (nagycsoportosok)
  • az iskola programjain való részvétel (ünnepségek)
  • nyílt nap – óvodapedagógusok meghívása az első osztályba, tanítók meghívása az óvodába
  • követő kérdőív (iskolai életbe való beilleszkedés nyomon követése)

 

 

 

Heves Megyei és Nógrád Megyei Pedagógiai Szakszolgálat és az óvoda kapcsolata

A kapcsolattartás formája elsősorban eseti, mely kiterjed

  • A gyermek fejlettségével, személyiségével, magatartásával összefüggő szakvélemény megkérésére
  • Az iskolai alkalmasság, felkészültség megállapítására
  • A gyerekek nevelési tanácsadóban történő fejlesztésére, foglalkozására
  • Az óvodavezető és a fejlesztő pedagógus konzultációs kapcsolatot tarthat a pedagógiai szakszolgálattal a vizsgálatra küldött, vagy fejlesztő foglalkozásokon résztvevő gyermekekkel kapcsolatban

 

Logopédiai Szolgálat

  • Az óvoda ingyenes logopédiai szolgáltatását a Heves Megyei Pedagógiai Szakszolgálat 1 logopédusa biztosítja Gyöngyösön a Szakszolgálat intézményében.
  • A logopédus rendszeres kapcsolatot tart az óvodapedagógusokkal, az óvoda vezetőjével
  • konzultáció, információ átadás
  • a logopédiai ellátás eredményessége, értékelése a nevelési év végén.

 

Kistérségi Humán Szolgáltató Központ – Családsegítő Szolgálat és az óvoda kapcsolata

  • Folyamatos együttműködés az óvodai szociális segítővel

Gyermekvédelmet igénylő ügyekben a kapcsolattartás lehetséges módja:

  • értesítés
  • konzultálás
  • fokozottabb együttműködés a gyermek veszélyeztetése esetén.

Ha további intézkedésre van szükség, az intézmény megkeresése után a gyermekjóléti szolgálat javaslatot tesz arra, hogy az óvoda a gyermekvédelmi rendszer keretei között milyen intézkedést tegyen.

 

                 Körzeti megbízott és óvoda kapcsolata    

  • A körzeti megbízott a gyermek számára a közlekedési ismeretekről oktatófilmet mutat be, majd a témát közösen dolgozzák fel.
  • Ehhez szükséges az óvoda és a körzeti megbízott között létrejött együttműködési megállapodás.

 

Egészségügyi szolgáltatóval való kapcsolattartás

Az egészségügyi szolgáltatóval való kapcsolattartás az óvodavezető feladata, mely kiterjed

  • A gyermekek rendszeres egészségügyi felügyeletét biztosító szolgáltatásra
  • A védőnővel való kapcsolattartásra.

 

 

Egyéb intézmények, közösségek és az óvoda kapcsolata

  • Nevelési évenként az éves munkatervben megjelölt óvodapedagógus tart kapcsolatot a kulturális, művelődési és sport és egyéb intézményekkel (Sípark, könyvtár, tűzoltóság)

 

 

6.    Pedagógiai munka feltételei

 

6.1. Tárgyi feltételek

 

A törvényi előírásnak megfelelőek, adottak a tárgyi eszközök, de folyamatos cseréjük elengedhetetlen. Ehhez a forrást a dologi költségvetés biztosítja. Az eszköz és normajegyzékben kötelezően előírt eszközök beszerzését folytatjuk, amennyiben a forrás biztosított. 

Óvodánkat segíti a Felső Mátra Oktatásáért Alapítvány. Az alapítvány célkitűzése az óvoda tárgyi eszközeinek a bővítését teszi lehetővé, így ezt a legtöbb esetben mozgásfejlesztő eszközök és játékok vásárlásra fordítjuk.

 

6.1.1. Tervezett bővítések, felújítások és egyéb szakmai fejlesztések

a 2021. és a 2022. évi költségvetés függvényében valamint pályázati kiírások függvényében –

 

Cél: A dologi költségvetés által biztosított és az Alapítvány javára befolyó pénzösszegek indokolt, ésszerű felhasználása.

 

Célból adódó feladatok:

  • Az óvodai nevelés céljainak figyelembevételével az eszközök bővítése, cseréje.
  • Fejlesztőjátékok bővítése – a gyermekek fejlettségéhez igazítva
  • Szükséges karbantartások elvégzése

 

Költségvetési forrás felhasználásával

  • Karbantartási munka
  • udvari kerítésének cseréje
  • udvari kapuzár biztonságossá tétele
  • épület ajtajainak csengővel való felszerelés

 

  • Dologi költségvetés terhére
  • óvodai asztalok, székek, gyermek fektetők, bútorzatok folyamatos cseréje
  • udvari ivókút építése

 

  • Szülői segítséggel, alapítványi forrás felhasználásával
  • jó minőségű anyagok, eszközök vásárlása a különböző tevékenységekhez
  • természetes anyagok beszerzése kézműves foglalkozásokhoz
  • karácsonyra fejlesztő játékok vásárlása
  • kirándulások költségei
  • kerti pad és asztal felújítása
  • ünnepek, rendezvények programjainak költségei

 

Folyamatosan figyeljük az országos pályázati lehetőségeket, és ha feltételeink, adottságaink megfelelnek a pályázati kiírásban foglaltaknak, megírjuk és benyújtjuk a pályázatokat.

 

 

6.2. Személyi feltételek – Munkarend

 

Helyzetkép:

 

Személyi feltételek:

Engedélyezett pedagógus álláshely:                         2 fő

Betöltött pedagógus álláshely:                                  2 fő

Üres álláshely:                                                           0 fő

Pedagógus:     teljes munkaidős:                              2 fő

Pedagógus:     rész munkaidős:                                0 fő

Szakvizsgázott pedagógus:                                       1 fő

Pedagógiai munkát közvetlenül segítők száma:       2 fő

 

Létszámok:

 

Gyermek létszám

Pedagógus létszám

Nevelő oktatómunkát közvetlenül segítők

Dajka

Pedagógiai asszisztens

Óvodatitkár

Kertész

Adminisztrátor

12 fő

2 fő

1 fő

0 fő

1 fő

0 fő

0 fő

 

 

 

 

Munkarend

 

Óvodapedagógusok:                  

A hét                                                 

Név:

hétfő

kedd

szerda

csütörtök

péntek

Komlósiné Böszörményi Beáta

10.00-16.00

11.00-16.00

11.00-16.00

11.00-16.00

11.00-16.00

Szabad Dominika

7.30-14.00

7.30-14.00

7.30-14.00

7.30-14.00

7.30-13.30

 

  1. hét

Név:

hétfő

kedd

szerda

csütörtök

péntek

Komlósiné Böszörményi Beáta

7.30-13.30

7.30-12.30

7.30-12.30

7.30-12.30

7.30-12.30

Szabad Dominika

9.30-16.00

9.30-16.00

9.30-16.00

9.30-16.00

10.00-16.00

 

 

Nevelő-oktató munkát közvetlenül segítők:

 

Név:

hétfő

kedd

szerda

csütörtök

péntek

Erdei Györgyné

7.00-15.00

7.00-15.00

7.00-15.00

7.00-15.00

7.00-15.00

Ládiné Stuller  Franciska

12.00-16.00

12.00-16.00

12.00-16.00

12.00-16.00

12.00-16.00

 

 

 

 

Munkaidő kedvezmények:

 

Alkalmazottak

Heti munkaideje

Órakedvezménye

Óvodavezető

26 óra

6 óra

Óvodapedagógus Ped.I.

32 óra

0 óra

 

 

6.3. Továbbképzéseken való részvétel

 

Cél: A Pedagógiai Program megvalósulását elősegítő továbbképzéseken való részvétel szorgalmazása.

 

Célból adódó feladatok:

  • A továbbképzéseken való aktív részvétel, illetve a helyettesítések megszervezése
  • A továbbképzéseken szerzett ismeretek átadása és gyakorlati alkalmazása

 

 

Dajkák továbbképzése

 

Cél: a gyermekekkel, óvodapedagógusokkal és a szülőkkel való kapcsolat eredményességének biztosítása, valamint a munkaköri feladatok minőségi szinten történő ellátásának támogatása.

 

6.4. Munka és tűzvédelmi tevékenység, biztonságos óvoda, balesetmentes környezet, vagyonbiztonság

 

Cél: A különböző szabályzatokban lefektetett előírások betartása és betartatása az óvodahasználók körében.

 

 

A célhoz kapcsolódó feladatok

Felelős

A feladatban érintettek

Határidő

A feladat végrehajtást ellenőrzi

A feladat dokumentációja

A feladathoz kapcsolódó információ nyilvánossága

legitimáció

1.

Tűzvédelmi és munkavédelmi oktatás megtartása

Fenntartó

Technikai dolgozók, Pedagógusok

 

Fenntartó

Tűzvédelmi szab. Tűzriadó terv

Munkavédelmi szabályzat

Alkalmazotti értekezlet

2.

HACCP- s oktatás

Bánáti Tiborné

Technikai dolgozók

 

ÁNTSZ

HACCP szab.

Munkatársi értekezlet

3.

Gyermekbalesetek megelőzése

 

Alkalmazotti közösség

Folyamatos

Bánáti Tiborné

Éves értékelés

Nevelőtestületi értekezlet

4.

Tűzriadó lebonyolítása

 

Alkalmazotti közösség+ gyerekek

2021.09. 29.

Katasztrófa védelem

 

Tűzvédelmi szabályzat

 

Alkalmazotti értekezlet

 

 

 

 

 

 

  1. A Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott az Óvodai nevelés országos alapprogramban megfogalmazott elvárásoknak és a pedagógiai programban megfogalmazott céloknak való megfelelés

Pedagógiai gyakorlati munkánk során érvényre kerülnek az Óvodai nevelés országos alapprogramjában megfogalmazott irányelvek:

  • Az eddigi gyakorlat továbbfejlesztése, értékmegőrzés.
  • Anyanyelvi nevelés; a beszélő környezet az óvodai nevelés egészében jelen van.
  • Játék megerősítése, a szabad játék kitüntetett szerepe.
  • Kompetenciafejlesztés, támogató differenciált nevelés,
  • Érzelmi, erkölcsi és értékorientált közösségi nevelés.
  • A tevékenységekben megvalósuló tanulás: Az óvodai tanulás folyamatos, jelentős részben utánzáson alapuló, spontán és szervezett tevékenység, mely a teljes személyiség fejlődését támogatja.
  • Az óvónő feltétlen jelenléte: az óvodapedagógus személyisége meghatározó a gyermek számára
  • Az egészséges életmód, a testápolás, a tisztálkodás, az étkezés, a fogmosás, az öltözködés, a pihenés, a betegségmegelőzés és az egészségmegőrzés szokásainak alakítása
  • Hangsúlyt fektetünk a környezettudatos magatartásformálás alapozására, alakítására
  • Egészségfejlesztő testmozgás: figyelembe vesszük az egyéni szükségleteket és képességeket. A gyermekeket legjobban fejlesztő kooperatív mozgásos játékokat alkalmazzuk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Legitimáció

A Felső-Mátrai Zakupszky László Általános Iskola és Óvoda Óvodai Éves munkatervét a nevelőtestület részéről elfogadta:

Név

Aláírás

Dátum

Komlósiné Böszörményi Beáta

 

 

Szabad Dominika

 

 

 

Nevelőtestület részéről:

Dátum: 2021. 09. 14.                                                                                                                                   ……………………………………….

Nevelőtestület

Szülői Szervezet nevében véleményezte:

Dátum: 2021. 09. 15.                                                                                                                                   ………………………………………

Szülői Szervezet elnöke

Jóváhagyta:

Dátum: 2020. 08. 31.                                                             P.H.                                                                …………………………………………

Óvodavezető

Fenntartói jóváhagyás:

Dátum: ………………………                                             P.H.                                                                ……………….……………………….

                                                                                    A fenntartó képviseletében 

 

 

Érvényesség: 2021. szeptember 15. – 2022. augusztus 31-ig.